Veelgestelde vragen toewijzing kaarten start seizoen 2020/2021

FC Groningen - Ajax
Benieuwd of jij in aanmerking komt voor het claimen van toegangsbewijzen voor FC Groningen - Ajax op 4 oktober? Klik hier. 

Kaartenverdeling algemeen

Kan ik als seizoenkaarthouder/vijfjaarkaarthouder naar elke wedstrijd?
Dit is helaas niet mogelijk. De capaciteit van ons stadion onder de huidige coronarichtlijnen laat niet toe dat wij alle seizoenkaarthouders/vijfjaarkaarthouders binnen kunnen laten.

Hoe weet ik naar welke wedstrijd ik mag?
Je ontvangt van ons een mail wanneer je een kans hebt om een kaart te claimen.

FC Groningen heeft twee groepen gemaakt. Op basis waarvan zijn deze groepen gemaakt?
Groep 1 bestaat uit seizoenkaarthouders/vijfjaarkaarhouders die hun seizoenkaart/vijfjaarkaart hebben verlengd/aangeschaft voor 15 juni 2020. Groep 2 bestaat uit seizoenkaarthouders/vijfjaarkaarthouders die hun kaart hebben verlengd/aangeschaft vanaf 15 juni 2020.
 
Waarom is gekozen voor de verdeling van seizoenkaarthouders in twee groepen?
Wij realiseren ons heel goed dat niet iedereen even blij zal zijn met de gekozen formule voor deze zeer complexe puzzel. We hebben getracht te zoeken naar een model dat in onze ogen het minst slechtste is en het meeste recht doet aan deze bijzondere en lastige situatie. Ons uitgangspunt is dat iedere seizoenkaarthouder in het seizoen 2020/2021 de mogelijkheid krijgt evenveel wedstrijden te kunnen bezoeken.
 
Hoe wordt bepaald of ik naar een wedstrijd mag?
De supporters uit Groep 1 krijgen in ieder geval de kans om een kaart te claimen voor PSV op zondag 13 september of Ajax op zondag 4 oktober, afhankelijk van de door hen doorgegeven voorkeuren die we eerder via de website en mailing hebben gevraagd. Mochten supporters uit deze groep geen voorkeur hebben doorgegeven dan zullen deze willekeurig worden ingedeeld voor óf PSV of Ajax.

Voor de supporters in Groep 2 geldt dat, afhankelijk van de door hen doorgegeven voorkeur, zij worden geplaatst in een pot waaruit wordt geloot. Mocht er geen voorkeur zijn doorgegeven dan wordt de supporter willekeurig geplaatst in een van de twee potten. Deze potten zijn zo verdeeld dat elke supporter, maakt niet uit in welke pot, een even grote kans heeft om ingeloot te worden.
 
Kan ik automatisch met mijn huisgenoten naar dezelfde wedstrijd?
Nee, alleen wanneer je bij elkaar in dezelfde groep zit (Groep 1 of Groep 2), en wanneer één van jullie het relatienummer van de ander heeft ingevuld in het formulier met de voorkeuren. Ook wanneer je beide geen voorkeur hebt doorgegeven houden we zoveel mogelijk rekening met hetzelfde huishouden. Belangrijk is wel dat deze relatienummers correct zijn ingevuld. De groep is afhankelijk van de koopdatum van uw seizoenkaart/vijfjaarkaart.
 
Ben ik gekoppeld aan de doorgegeven relatienummers?
Ja, maar alleen als jullie in dezelfde groep zitten (Groep 1 of Groep 2) en wanneer één van jullie het relatienummer van de ander heeft ingevuld in het formulier met de voorkeuren. Dan zit je bij dezelfde wedstrijd ingedeeld. Belangrijk is wel dat deze relatienummers correct zijn ingevuld. De groep is afhankelijk van de koopdatum van je seizoen- of vijfjaarkaart.

Ik durf niet naar de wedstrijd vanwege corona. Wat moet ik nu doen?
We begrijpen dat dit een kwestie is die speelt. Supporters die dit hebben aangegeven in het formulier, worden in ieder geval niet ingeloot. Indien je bent ingeloot en toch niet naar de wedstrijd wilt, vragen we je dit aan te geven via zodat we een andere supporter kunnen blij maken.

Ik ben uitgeloot voor beide wedstrijden, kan ik dan naar de derde thuiswedstrijd van het seizoen op zondag 18 oktober tegen FC Utrecht?
Ja, dan krijg je met voorrang het recht om een kaart voor de wedstrijd tegen FC Utrecht de claimen.

Komt er een vrije kaartverkoop?
Er is op dit moment geen ruimte voor een vrije kaartverkoop. Dit komt omdat de capaciteit van ons stadion onder de huidige coronarichtlijnen niet hoog genoeg is voor al onze seizoenkaarthouders. Onze vaste supporters hebben momenteel onze prioriteit. Zodra er weer ruimte is zullen wij uiteraard weer kaarten verkopen.

Ik heb meerdere seizoenkaarten op één relatienummer, word ik ingeloot met al deze kaarten bij dezelfde wedstrijd?
Ja. Je ontvangt van ons een mail wanneer je ingeloot bent voor een wedstrijd. Hierin staat een link naar een formulier, waar je vervolgens de gegevens achterlaten van jouw medebezoekers waarna wij de kaarten versturen. Vanwege de coronamaatregelen is het voor ons noodzakelijk te weten wie er het stadion in komen.

Heeft het bijwonen van een van deze drie wedstrijden nog invloed op de latere kansen?
Ons uitgangspunt is dat iedere seizoenkaarthouder in het seizoen 2020/2021 de mogelijkheid krijgt evenveel wedstrijden te kunnen bezoeken.

Is dit het beleid voor het hele seizoen?
Het is nog niet bekend hoe corona zich verder gaat ontwikkelen en welke consequenties daaraan zijn verbonden. Op dit moment hebben we gekozen voor deze aanpak voor de eerste vier thuiswedstrijden van het seizoen. Houd mail en communicatiekanalen goed in de gaten voor de laatste updates rondom het aanschaffen van toegangstickets.
 
Wedstrijddag

Hoe zal de ‘verkoop’ gaan?
Net als bij de oefenwedstrijden, werken we in categorieën van huishoudens met drie, twee of een seizoenkaart(en) per huishouden. Iedere categorie krijgt een bepaalde periode om hun kaart(en) voor de desbetreffende wedstrijd te claimen.

Kan ik dan op mijn eigen plek/vak zitten?
Nee, je kunt zelf, afhankelijk van je ‘categorie’, een plek kiezen. Wel is het zo dat niet alle plaatsen beschikbaar zijn vanwege het voldoen aan de coronarichtlijnen. Wij roepen onze supporters wel op om een plaats in, en anders zo dicht mogelijk bij, hun eigen vak uit te kiezen. De kans dat je precies op je eigen plek zit, is klein.

Kan ik met mijn seizoenkaart naar binnen?
Nee, je krijgt een e-ticket toegezonden nadat je een plek hebt uitgekozen. Alleen met dit e-ticket kun je naar binnen.

Kan ik direct naast supporters uit een ander huishouden zitten?
Voorlopig geldt nog steeds dat supporters uit verschillende huishoudens onderling afstand moeten houden, van minimaal anderhalve meter.
 
Vergoeding

Jullie hebben een tegemoetkoming beloofd voor de gemiste wedstrijden. Wat kan ik verwachten?
De tegemoetkoming zal aan het eind van het seizoen plaats vinden. Per gemiste wedstrijd zal je 1/17de van het aankoopbedrag terugkrijgen indien je hiervoor kiest.
 
Wat als ik ben ingeloot, maar niet kom opdagen?
Dat vinden wij erg jammer. Zeker omdat andere supporters heel graag naar de wedstrijd hadden gewild. We roepen je dan ook op om alleen een kaart te claimen wanneer je zeker bent dat je de wedstrijd gaat bezoeken. Mocht je een kaart hebben geclaimd en je komt niet naar de desbetreffende wedstrijd, vervalt je recht op tegemoetkoming voor deze wedstrijd.