string(125) "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/131.0.0.0 Safari/537.36 Edg/131.0.0.0"

Data-gedreven Partnerships.

Bij FC Groningen staat een data-gedreven aanpak centraal in onze partnerships. Door het gebruik van geavanceerde tools en analyses worden waardevolle inzichten geboden, die onze partners helpen om de impact van hun investeringen nauwkeurig te monitoren en te optimaliseren. 

Blinkfire Analytics: Inzicht in waarde en bereik 

Blinkfire Analytics biedt onze partners gedetailleerd inzicht in hun zichtbaarheid via onze digitale kanalen. Blinkfire meet en analyseert hoe vaak en op welke manier het merk van onze partner wordt weergegeven op sociale media, in video’s, en andere digitale content van FC Groningen. Dit geeft een nauwkeurige schatting van de mediawaarde van het partnership. 

Er worden rapporten uitgedraaid over:  

  • Merkexposure op sociale platforms zoals Instagram, X, Facebook en YouTube. 
  • Engagement cijfers, waaronder likes, shares en reacties. 
  • Waarde van digitale activaties. 

Nielsen Rapportages: Onafhankelijke Mediawaarde 

Nielsen biedt een onafhankelijke beoordeling van de mediawaarde die het merk genereert door zichtbaarheid via FC Groningen. Of het nu gaat om reclameborden in het stadion, TV-exposure tijdens live-uitzendingen, of sociale media mentions, Nielsen levert een gedetailleerd overzicht van de waarde en het bereik van deze activiteiten. 

Met deze rapportages worden partners voorzien van: 

  • Onafhankelijke en betrouwbare mediawaarde berekeningen. 
  • Inzicht in het bereik van campagnes en activaties op verschillende mediaplatforms.
  • Benchmarking tegen industrie-standaarden, zodat u kunt vergelijken hoe uw merk presteert ten opzichte van andere campagnes en markten. 

Marketinganalyses: Gerichte Inzichten voor Optimalisatie 

FC Groningen voert uitgebreide marketinganalyses uit om te begrijpen hoe campagnes presteren en partners zich nog beter kunnen positioneren. Hieruit worden strategische aanbevelingen gedaan. 

De marketinganalyses bieden inzicht in: 

  • Supportersprofielen en doelgroepsegmentatie
  • Resultaten van activaties
  • Geografische en demografische trends

Door deze data-gedreven aanpak kunnen worden partners geholpen om hun commerciële doelstellingen op een meetbare en onderbouwde manier te realiseren. 

Samen het veld op naar succes.

Meer weten over de mogelijkheden van een partnership met FC Groningen? Neem dan contact met ons op.  

Teamlid foto

Kevin Roossien

Commercieel Manager

Teamlid foto

Nick Brouwer

Coördinator Partnerships

Teamlid foto

Anja van der Velde

Coördinator Partnerships