string(17) "WP Rocket/Preload"

FC Groningen Businessclub, de plek waar verbindingen worden gemaakt.

Vrijdag 20 juni 2025 om 14:30

Lars Dekker is business development manager bij Hello Company. Het bedrijf biedt doelgerichte sales support met maatwerk-telemarketing. Een van de opdrachtgevers van Lars is Kwiek energie, het bedrijf van mede-eigenaar en commercieel directeur Deniel Schat. Kwiek onderscheidt zich met dynamische energieoplossingen voor de vastgoedmarkt en grootverbruikers. Over de groeiwensen en samenwerking van deze partijen gaat dit verbindende hengelgesprek in de businesslounge van Euroborg.

Lars, bij Hello Company transformeren jullie contactmomenten in kansen. Hoe en met welke dienstverlening doen jullie dat?

“Wij realiseren kansrijke afspraken voor onze opdrachtgevers, bij beslissers aan tafel. Dat doen we met hoogwaardige en persoonlijke telemarketing en maatwerk in sales support. Daarnaast zijn we sterk in het optimaliseren van de online aanwezigheid van bedrijven. Ook op die manier creëren we kansen voor klanten.”

Jullie zijn een schakel tussen de bedrijven waar jullie voor werken en hun groei. Mag ik jullie ook groeiregisseurs noemen?

“Dat klinkt wel goed ja, maar groeipartner voor bedrijven vind ik ook mooi. Of sales-ontzorgers, verbinders, matchmakers; geef het een naam. We zorgen in ieder geval voor regie op salestrajecten en zorgen met goed gecoördineerde samenwerkingen voor continuïteit.”

En Deniel, jij bent mede-eigenaar van Kwiek energie. Jullie leveren dynamische energieoplossingen. Wat zijn dat en aan wie leveren jullie zoal?

“Dynamische energieoplossingen, dat zit vooral in het dynamische aspect van onze energiecontracten. Dynamische energie is ons transparante en flexibele product. Klanten kunnen op ieder moment locaties aan of afmelden en krijgen meebewegende elektriciteitstarieven, afhankelijk van de aanwezigheid van wind en zon. Die prijsbeweging is super duurzaam en eerlijk. Wij leveren onze energieoplossingen aan de vastgoedmarkt en grootverbruikers, dat is onze niche.”

Wat doen jullie anders dan collega energieleveranciers?

“Dat zit in onze ontzorging. Dat doen we met de modernste techniek en old school bereikbaarheid. Wij bieden dynamische prijzen en ondersteunen dat met data-gedreven tooling en een online klantportaal dat real time meebeweegt. Zo zijn we volstrekt transparant in werkwijze en kosten. Naast het gebruik van deze moderne tools zijn we goed bereikbaar. We staan altijd klaar, ook ’s avonds en op zondag.”

“Ten slotte is de dynamiek van de vier Kwiek-eigenaren bijzonder. We hebben allen een commerciële achtergrond, maar voegen daar specialisaties aan toe. Zo ben ik een typische verbinder en beheerder, Simon Elzinga is onze cijferman en Mark Molleman is onze new businessexpert. Youri Smoorenburg completeert ons kwartet. Hij is de ondernemer en is strategisch sterk.”

Hoe is jullie samenwerking met Hello Company ontstaan Deniel?

“We zochten een acquisitiepartij en mijn collega Simon kwam in contact met Laurens Schipper van Hello Company. We wilden ons focussen op onze organisatie en zochten regelmaat en verhoging van het aantal afspraken met potentiële klanten. Dat liep niet naar wens en om eerlijk te zijn kostte het ons zelf de verkeerde energie. Afspraken maken, het plan- en opvolgingswerk, daar zijn we bij Kwiek niet op ingericht.”

Als groei- en sales experts was dit voor jullie een bekend probleem Lars. Hoe hebben jullie Kwiek geholpen, wat was jullie aanpak/werkwijze?

“We hebben eerst samen de juiste doelgroep bepaalt, waarna we een goed klantprofiel konden schetsen. Op basis daarvan hebben we een datalijst vergaard. Vervolgens hebben we een passend belscript gemaakt en zijn we onze medewerkers gaan trainen. We leerden hen de missie en visie van Kwiek en de benodigde kennis over het product. De kracht van onze mensen is altijd dat ze goede vragen stellen en achterhalen wat iemands behoefte of probleem is. Hello Company verkoopt niks, we bieden oplossingen, want die komen met de gerealiseerde afspraken.”

Welke vraag stel jij altijd aan potentiële opdrachtgevers tijdens een oriënterend gesprek Lars, wat moet je absoluut weten?

“Hoe zou je willen dat we jouw bedrijf beschrijven bij potentiële nieuwe klanten? Wij willen namelijk het visitekaartje van opdrachtgevers zijn en doen en denken zoals zij. Daarom moet je precies weten wie opdrachtgevers zijn en waar ze voor staan. Bij Hello Company gaan we voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Daarvoor moeten we echt in de huid van opdrachtgevers kruipen.”

Kun je wat vertellen over het resultaat van de samenwerking Deniel? Op welke manier zijn jullie gegroeid?

“We hebben twee campagnes lopen bij Hello Company. De eerste is gericht op de Agrosector en daar is behoorlijk wat conversie uitgekomen. De tweede campagne is gericht op de vastgoedsector; beheerders, VVE’s, pandeigenaren, makelaars, projectontwikkelaars e.a. Het verkopen van onze diensten is tijd-technisch een proces van de lange adem, maar het lukt prima. De kwaliteit van de afspraken die Hello Company realiseert is goed. Dat beide campagnes nog altijd lopen bij en door Hello Company zegt ook genoeg. Zo groeien we samen naar nieuwe doelen!”

Hebben jullie bij Hello Company zelf nog groeiambities Lars?

“We zijn de afgelopen jaren al flink gegroeid. Zo hebben we recentelijk meer dan honderd nieuwe werknemers mogen verwelkomen. Op dit moment werken we al voor opdrachtgevers in zes Europese landen, maar het is onze droom om onze telemarketing diensten in heel Europa aan te bieden. We houden ervan om de lat hoog te leggen.”

De FC Groningen Businessclub wil ook een bijdrage te leveren aan de groei van leden. Wat levert het lidmaatschap jullie op Lars en want zou de businessclub beter kunnen doen voor bedrijven met groeiambities?

“Het lidmaatschap levert mooie contactmomenten op. Bij de FC kunnen we in goede, ongedwongen sfeer nieuwe mensen leren kennen en aan onze relaties bouwen. De faciliteiten zijn goed, de activiteiten en begeleiding vanuit de club is professioneel. Ik denk wel dat we elkaar als businessclubleden nog meer moeten opzoeken. Je kunt van elkaar leren, samenwerkingen starten en zo elkaar groter maken. Er is zoveel moois, zoveel kwaliteit in Groningen, dat moet je als ondernemers onderling zelf ook aanjagen.”

Hoe ervaar jij het lidmaatschap van de FC Groningen Businessclub Deniel?

“De verbinding met de FC is prima en de mogelijkheden zijn divers. Je merkt dat het de grootste businessclub van STAD is. We gebruiken onze seats vooral voor het meenemen van klanten of potentiële klanten, voor relatiebeheer dus. Bij activiteiten houd ik gevoelsmatig nog wat afstand, ik wil niks forceren. We willen eerst zorgen dat onze merknaam Kwiek bekender wordt. Wel ga ik al steeds vaker naar activiteiten, zoals de eilanddag. Dat was super, ik heb er diverse mensen leren kennen en zelfs afspraken kunnen maken. Op een vrijblijvende manier, dat vind ik belangrijk.”

Als je hoog in mag zetten, bij welk bedrijf of organisatie kom jij dan graag aan tafel?

“Nou, ik zou graag eens met de MVGM en Rotsvast aan tafel zitten om over onze diensten te praten. Dat zou ik erg mooi vinden. Zij zijn zich flink aan het ontwikkelen, zowel in hun beheer en de VVE-tak activiteiten.”

En aan wie zou jij wel verbonden willen worden Lars? Met welke bedrijven kom jij graag in contact om ze te helpen groeien?

“We hebben zelf al tal van mooie lijntjes uitstaan op di moment, maar we komen graag in contact met de grotere schoonmaak-, ICT- en logistieke bedrijven en leasemaatschappijen. Ook partijen actief in de duurzaamheidsector met producten zoals zonnepanelen, laadpalen, accu’s etc. zijn voor ons erg interessant om te spreken.  We bedienen een veelzijdig pallet aan organisaties die voor hun business in contact willen komen met andere bedrijven en organisaties.”

Heb je nog een gratis advies of goede tip voor businessclub leden die moeite hebben met het creëren van new business?

“Ga gewoon het gesprek met andere bedrijven en ondernemers aan. Met iedereen die mogelijk interessant voor je is. Spreek uit wat je doet, hoe je dat doet en ga goede open vragen stellen. Probeer alles te weten te komen van anderen en/of een potentiële klant. Denk niet voor die partij. Denk niet ‘Zij zitten vast niet op ons of ons product te wachten,’ want dat weet je helemaal niet. Ga op onderzoek uit!”

Wat weten vastgoedeigenaren, grootverbruikers na deze twaalf vragen nog niet wat jij afrondend wel wilt vertellen Deniel?

“Dat we bij Kwiek voortdurend op zoek zijn en blijven naar innovatieve oplossingen die onze klanten ontzorgen én grootverbruikers helpen structureel kosten te besparen. Zo hebben we voor vastgoedbeheerders en -eigenaren unieke software ontwikkeld waarmee energieverbruik eenvoudig en eerlijk per unit kunnen afrekenen. Dit kan op basis van vierkante meters, percentages of slimme tussenmeters. En voor grootverbruikers met veel opwek hebben we een slimme samenwerking opgezet. Via onze software kunnen we curtailment toepassen, zonder dat daar extra hardware voor nodig is. Dat scheelt flink in de kosten!”

Gerelateerd nieuws.

2 weken geleden

Elftal vragen aan… Jefry Deuze (voorzitter Talent Group Groningen)

2 weken geleden

Red Bear Tech verlengt als hoofdpartner Vrouwenvoetbal

3 weken geleden

OG Clean Fuels blijft FC Groningen trouw als partner