string(17) "WP Rocket/Preload"

Digitale Seizoenkaarten.

Sinds kort is het mogelijk om je seizoenkaart digitaal te beheren. Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden en de veelgestelde vragen. Mocht je er alsnog niet uitkomen, neem dan vooral contact op via het formulier of bel naar 050-587 87 87 (optie 1).

Waar kan ik de digitale seizoenkaart vinden?

Deze kan je vinden op twee plekken. De digitale hardcard is in de ticketshop te vinden onder ‘Mijn Seizoenkaarten’. Per wedstrijd is er daarnaast ook een losse kaart te vinden bij ‘Mijn Tickets’. Om de seizoenkaart door te sturen of aan te bieden op de Kaartenmarkt, moet je altijd naar ‘Mijn Tickets’.

Wat kan ik digitaal met mijn seizoenkaart?

Per wedstrijd kan je vanaf nu drie verschillende dingen doen:
-Je seizoenkaart als losse kaart tonen
-Je seizoenkaart doorsturen naar familie of vrienden. Dit kan via een link via WhatsApp, een QR-code of een mail. Je kan de kaart ook toewijzen aan een gekoppelde supporter.
-Je seizoenkaart aanbieden via de Kaartenmarkt

Hoe kan ik mijn seizoenkaart voor 1 wedstrijd doorsturen?

1. Je seizoenkaart kan je doorsturen door via het menu naar ‘Mijn Tickets’ te gaan. Hier klik je bij de wedstrijd op ‘Mijn Tickets’.

2. Vervolgens klik je bij de kaart die je door wilt sturen op ‘Opnieuw toewijzen of op de Kaartenmarkt aanbieden’

3. Je ticket is nu niet toegewezen. Dat klopt. Je hebt nu drie opties: 1) Je zet de ticket weer op je eigen naam (Toewijzen aan jezelf), 2) je stuurt de kaart naar iemand anders toe (Toewijzen aan iemand anders) of 3) je verkoopt de kaart via de Kaartenmarkt (Aanbieden op Kaartenmarkt). Om de kaart voor 1 wedstrijd door te sturen kiezen we voor ‘Toewijzen aan iemand anders’.

4. Vervolgens heb je vier opties: 1) Je kan de kaart doorsturen via de mail, 2) via een link, 3) via een QR-code of 4) via een gekoppeld account. Bij de eerste drie opties zal er een uitnodiging worden verzonden. De supporter die de kaart ontvangt zal met diens ‘Mijn FC Groningen account’ in moeten loggen en de kaart claimen. Wanneer de kaart is toegewezen aan een gekoppelde supporter, staat de kaart direct op naam.

Ik heb een uitnodiging voor een kaart ontvangen, wat moet ik nu doen?

Wanneer iemand je een kaart doorstuurt, dien je deze te accepteren via je eigen account. Dit kan simpelweg via de toegestuurde link of via de link in de mail. Wanneer je bent ingelogd kan je de kaart accepteren. Vervolgens klik je op ‘Toewijzen aan jezelf’ en heb je de kaart in bezit.

Ik heb een kaart doorgestuurd maar heb hem zelf nodig, wat nu?

Geen enkel probleem! De kaart blijft altijd in beheer van de persoon die de kaart heeft gekocht. Je kan simpelweg de uitnodiging intrekken.

Tot wanneer kan ik kaarten doorsturen?

Kaarten kunnen tot uiterlijk anderhalf uur voor de aftrap worden doorgestuurd. Vanaf de opening van het stadion kunnen de kaarten niet meer op een andere naam worden gezet. Ben jij de beheerder van de kaart? Dan kan je op vertoon van de ID-kaart bij de infobalie bij ingang 2 de kaart terug laten zetten. Dit kan alleen wanneer de kaart nog niet ingescand is.

Ik ben mijn seizoenkaart vergeten, moet ik nog steeds naar de infobalie?

Nee hoor! Vanaf nu kan je simpelweg in de Ticketshop via ‘Mijn Seizoenkaarten’ je seizoenkaart openen door op ‘tonen’ te klikken. Vervolgens kan je gewoon met deze mobiele ticket naar binnen.

Kan ik alleen op deze digitale manier mijn kaart doorsturen?

Ja, wij adviseren om alleen via de nieuwe methode, het doorsturen via de Ticketshop, je kaart met anderen te delen. Dit is voor supporters de veiligste methode. Het doorsturen van screenshots van de digitale seizoenkaart of foto’s van hardcards is erg fraudegevoelig en kan ervoor zorgen dat je met je eigen seizoenkaart niet binnenkomt.

Heb ik een smartphone nodig om mijn digitale seizoenkaart te beheren?

Je smartphone heb je alleen nodig om op de wedstrijddag gebruik te maken va nde digitale seizoenkaart. De hierboven omschreven opties voor het doorsturen en het aanbieden van de kaarten kunnen ook via de tablet, pc of laptop.

Heb ik internet nodig om met de digitale seizoenkaart het stadion te betreden?

Ja. Om de digitale seizoenkaart te openen is verbinding met internet noodzakelijk. Zorg ervoor dat je via de wifi verbonden bent. Wanneer de verbinding traag is, zet de wifi dan even aan een uit en verbind opnieuw met het juiste netwerk.

Wanneer je hebt gekozen voor een digitale seizoenkaart adviseren we je een screenshot te maken van de seizoenkaart via ‘Mijn Seizoenkaarten”. Sla deze op je telefoon op, zo heb je altijd je seizoenkaart bij de hand. Stuur deze screenshot niet door.

Mijn telefoon is leeg of ben ik vergeten, kan ik nu nog wel naar binnen?

Maar natuurlijk! Op vertoon van je ID-kaart kan je de kaart die op jouw naam staat eenmalig uitgeprint krijgen bij de infobalie bij ingang 2. Hier zijn wel € 2,50 aan administratiekosten aan verbonden. De kaart kan alleen opnieuw worden geprint als deze nog niet ingescand is.

Wat moet ik doen als mijn (digitale) seizoenkaart niet werkt?

Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn. Op een wedstrijddag kan je je vanaf anderhalf uur voor de aftrap melden bij de infobalie bij ingang 2. Op andere dagen kan je contact opnemen via het formulier of bellen naar 050-587 87 87 (optie 1).