Ieder bedrijf verdient het te werken met Payt

16 augustus 2020 / vandaag

Het softwarebedrijf Payt startte in 2013 en groeide al snel uit tot toonaangevende speler op het gebied van debiteurenbeheer. Vernieuwend, klantvriendelijk, efficiënt en voor ieder bedrijf toegankelijk. Payt behoorde de laatste jaren tot de hardst groeiende bedrijven van Noord-Nederland en kreeg naamsbekendheid als voormalig hoofdsponsor van FC Groningen en via de nauwe samenwerking met de Trots van het Noorden.

Klanten zijn bereid de facturen voor geleverde diensten of producten te betalen. Dat is de filosofie waarin Payt gelooft. Maar soms wordt er vanwege allerlei mogelijke redenen niet tijdig betaald. Dan is communicatie van groot belang. Payt is een softwarebedrijf dat debiteurenbeheer voor bedrijven automatiseert via een passende applicatie met daarin een gebruiksvriendelijk communicatieplatform. Hierdoor verbindt Payt klant en leverancier met elkaar en zorgt ervoor dat betalingen sneller en eenvoudiger verlopen. Zo blijven bedrijven op een goede manier met elkaar in contact.
 
Communicatieplatform 
Door het automatiseren van het debiteurenbeheer zorgt Payt dat vrijwel alle betalingen zonder problemen verlopen. Het is overzichtelijk, er wordt sneller betaald en dat zorgt voor groei bij bedrijven, de klanten van Payt. Door een effectief communicatieplatform, ingebouwd in de applicatie van Payt, kan de debiteur gemakkelijk, en in eigen tijd contact opnemen. Goede en duidelijke communicatie zorgt voor een beter betalingsverloop, heldere afspraken en daardoor minder irritatie. Net als FC Groningen zet Payt in op verbinden. 
 
Een andere vergelijking is dat zowel bij Payt als bij FC Groningen alle bedrijven welkom zijn. FC Groningen heeft binnen haar zakelijke platform diverse segmenten waardoor zakelijke partners uitstekend kunnen netwerken. Payt mag ook zowel de grote multinationals als het MKB tot haar clientèle rekenen. Bedrijven die dertig facturen per maand versturen, tot bedrijven die meer dan een miljoen facturen per jaar versturen. “Onder aan de streep hebben we een dienstverlening die bij ieder bedrijf in Nederland past,” aldus directeur Rob Rustenburg. 
 
Softwareontwikkelaars 
FC Groningen zet in op vernieuwing, het bieden van kansen en samenwerken. Waarden waar ook Payt voor staat. In een wereld waarin van oudsher traditioneel wordt gewerkt, gelooft Payt in mogelijkheden en biedt haar klanten kansen om op een efficiënte wijze beter samen te werken. Dit gebeurt zonder bindende contracten en juist dat bindt veel klanten aan Payt. De werkwijze houdt de medewerkers scherp om elke dag weer het beste uit de software te halen en te zorgen dat alle gebruikers tevreden zijn. Aziz Al-Harazi, directeur van Payt: “We hebben een product waarvan we vinden dat ieder bedrijf het zou moeten willen gebruiken. Daar geloven we in.”
 
Het bedrijf is ingericht de beste software te bouwen. Veel klanten zien het voordeel van de vooruitstrevende werkwijze van Payt waardoor het Groningse bedrijf inmiddels in 43 branches en negen verschillende landen actief is. Mede door de samenwerking met FC Groningen heeft Payt de laatste jaren forse stappen vooruit kunnen zetten. Het bedrijf noteert een groei in de laatste jaren van ongeveer zestig procent per jaar. 

Naamsbekendheid 
De twee seizoenen dat Payt hoofdsponsor was bij FC Groningen, plus het shirtsponsorschap dat daarop volgde heeft het softwarebedrijf veel naamsbekendheid opgeleverd. Aziz Al-Harazi daarover: “Om zeker te zijn dat iedereen weet dat je bestaat, moet je zichtbaar zijn. En dat kan uitstekend via FC Groningen. We zijn hard gegroeid, niet alleen in aantallen, maar ook in typen klanten. FC Groningen gaf het merk Payt niet alleen naamsbekendheid, maar ook autoriteit en dat wekt vertrouwen.”
 
De groei zag Rob Rustenburg voornamelijk in de uitbreiding van het netwerk. “We hebben er een goed gevoel bij dat FC Groningen hierin heeft bijgedragen. FC Groningen verbindt bedrijven aan elkaar en we werden bij veel andere sponsors voorgesteld. Daardoor hebben we onze klantenkring kunnen laten groeien en hebben we meer referenties in diverse branches opgebouwd. Onze ambitie is om Europa te veroveren. Om het in voetbaltermen uit te drukken: de Champions League winnen. En FC Groningen heeft ons zeker richting de kwartfinale geholpen in die weg naar internationaal succes.”
 
Uitstekende samenwerking 
Payt is naast shirtsponsor op de achterzijde van het FC Groningen shirt ook skyboxhouder in het Hitachi Capital Mobility Stadion en plukt nog steeds de vruchten van de uitstekende samenwerking met FC Groningen plus de netwerk- en groeimogelijkheden bij de Trots van het Noorden. 
 

Banner blog FC Groningen V2
Gasterra

Praat mee

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5