string(9) "claudebot"

Veelgestelde vragen FC Groningen App.

Je hebt een uitnodiging gekregen om via de FC Groningen App digitale toegang te krijgen tot het stadion. Wanneer je de FC Groningen App download wordt stap voor stap aan je uitgelegd wat je met de app kunt doen en hoe je je registreert voor digitale toegang. Onze tip: bekijk alles rustig & probeer uit! Loop je ergens tegenaan? Dan staan hieronder een aantal vragen die je kunt hebben voor je op een rij met de antwoorden erbij. Bekijk ook dit het filmpje hieronder waarin uitgelegd wordt hoe je je registreert. Toch nog een vraag? Neem dan gerust contact op via een mailtje aan info@fcgroningen.nl.

Wat kun je met de FC Groningen App doen?

Via de FC Groningen App bekijk je je tickets of je seizoenkaart en stuur je deze eenvoudig door. Met je digitale ticket krijg je toegang tot het stadion door je te registreren en een persoonlijk account aan te maken. Daarnaast vind je in de app alles wat je wil weten over onze wedstrijden, zoals de opstelling, het verloop en andere feiten.

Waar kan ik de app vinden?

Download de FC Groningen App vanuit de Appstore en via Play Store.

Waarom wordt de app ingezet bij FC Groningen?

Het biedt de club de mogelijkheid om het stadionbezoek makkelijker en aangenamer te maken. Je hebt altijd je seizoenkaart bij de hand en kunt via de App al het nieuws over de club volgen.

Wat is de reden dat er eerst een kleinere groep supporters wordt/is gevraagd de app te gebruiken?

Zo kunnen we leren van de ervaringen en de app nog beter maken. Natuurlijk willen we dat de app zo goed mogelijk werkt, dat het registreren makkelijk gaat, dat je je tickets eenvoudig kunt zien & doorsturen én dat je snel & digitaal toegang krijgt tot het stadion. Dit willen we eerst testen met een kleinere groep supporters. Zo kunnen we leren van de ervaringen en de app nóg beter maken.

Waarom zou ik deze app gebruiken?

Met deze app maak je een stadionbezoek voor jou én je medesupporters nog makkelijker en prettiger. Tickets of je seizoenkaart stuur je eenvoudig door naar anderen, je hebt altijd digitale toegang en vindt al het wedstrijdnieuws in het matchcenter. Daarnaast help je FC Groningen met het ontwikkelen van deze app.

Hoe veilig is de app?

Je persoonsgegevens staan in een digitale kluis op je telefoon en staan dus niet in een centrale database. Deze gegevens zijn alleen voor jou toegankelijk.

Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens?

Pas als je een ticket accepteert, geef je toestemming om bepaalde persoonsgegevens vanuit de app te delen met FC Groningen.

Ik heb geen smartphone. Kan ik dan de FC Groningen App gebruiken?

Heb je geen smartphone? Dan kun je de app helaas niet gebruiken voor digitale toegang. Je kunt dan gewoon met je seizoenkaart naar binnen.

Ik krijg een foutmelding in de app. Wat nu?

In de app zelf staat in de melding uitgelegd wat je het beste kunt doen of waardoor de foutmelding komt. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact op via een mailtje aan info@fcgroningen.nl.

De app doet het niet. Kan ik dit ergens melden?

Zeker. Misschien overbodig, maar probeer om de app écht af te sluiten en er dan opnieuw naartoe te gaan. Doet de app het nog steeds niet? Sorry voor het ongemak. Fijn als je dit even meldt via een mailtje aan info@fcgroningen.nl Dan kijken we wat er aan de hand is.

Ik heb de app gedownload en loop tegen het volgende aan: Registreren Ik kan mijn rijbewijs niet scannen. Wat nu?

De app kan rijbewijzen scannen waar een chip in zit. Dat kun je zien door te checken of je rijbewijs achterop een QR-code heeft.

  • Is dat het geval? Dan kun je je rijbewijs gebruiken voor deze app. In de app zelf vind je als je kiest voor ‘rijbewijs’ een paar tips hoe je dit het beste kunt doen.
  • Bekijk ook in dit filmpje hoe je je rijbewijs scant.
  • Heeft je rijbewijs geen QR-code? Registreer je dan met een ander identiteitsbewijs.
Waarom moet ik mijn legitimatiebewijs scannen?

Om een persoonlijk account aan te maken, is het nodig om je eenmalig te registreren. Zo is je toegangsrecht echt persoonsgebonden. Dit gaat snel & eenvoudig. En is dus maar 1 keer nodig. Je kunt hiervoor je geldige rijbewijs, ID-kaart of paspoort gebruiken.

Hoe kan ik mijn legitimatiebewijs het beste scannen?

In de app staat stap voor stap aan je uitgelegd hoe je je document kunt scannen. Een aanvulling daarop:

  • Haal je telefoon uit het hoesje;
  • Hoe (vanaf waar) je telefoon scant, kan per toestel verschillen. Het verschilt dus ook waar je je identiteitsbewijs moet plaatsen. Zodra de blauwe bolletjes zichtbaar worden (iOS), of de blauwe balk zichtbaar wordt (Android) weet je dat je de juiste plek gevonden hebt;
  • Hou je paspoort, ID-kaart of rijbewijs zo plat en stil mogelijk als je de QR-code of de code onderaan je document scant of de chip scant en blijf dit doen tot het scannen klaar is.
  • Bekijk ook deze video om te zien hoe het werkt.
Hoe vaak moet ik mij voor de FC Groningen App registreren?

De registratie in onze app is 1 keer nodig en je persoonsgegevens worden veilig versleuteld opgeslagen in de digitale kluis op jouw smartphone.

Welk e-mailadres kan ik gebruiken bij de registratie?

Let op: dit is anders als je de koper van de seizoenkaart bent, dan voor degene die de seizoenkaart via iemand anders ontvangt.

Voor de kopers geldt dit
Voor de supporters die een seizoenkaart hebben aangeschaft voor zichzelf en/of ook voor anderen geldt: Gebruik bij het registreren het e-mailadres dat je ook gebruikt hebt om je seizoenkaart of eerdere tickets bij FC Groningen aan te schaffen. Dat is het e-mailadres waarop je de uitnodigingsmail hebt ontvangen. Heb je je met een ander e-mailadres geregistreerd? Dan zie je je seizoenkaart en tickets niet in de app. Verwijder dan je account en meld je met het bekende e-mailadres opnieuw aan.

Voor de ontvangers geldt dit
Krijg je een seizoenkaart of ticket doorgestuurd van iemand anders? Meld je dan aan met een eigen e-mailadres. Verschillende supporters kunnen zich niet aanmelden met hetzelfde e-mailadres.

Ik heb me niet geregistreerd. Wat nu?

Dan kun je de FC Groningen App gebruiken om feitjes rondom de wedstrijd en het verloop te zien in het ‘matchcenter’. Voor het inzien van je digitale tickets & seizoenkaart, het doorsturen daarvan en om digitaal toegang te krijgen tot het stadion, is het wel nodig om je eenmalig te registreren. Doe je dat niet? Dan is de app helaas voor digitale toegang niet te gebruiken.

Ik wil mijn account verwijderen. Hoe werkt dat?

Dat kan eenvoudig via de ‘verwijder account-button’ in de app zelf.

Na het verwijderen van je account kun je de app nog gebruiken om feitjes rondom de wedstrijd en het verloop te zien. Voor het inzien van je digitale tickets & seizoenkaart, het doorsturen daarvan en om digitaal toegang te krijgen tot het stadion, is het wel nodig om een persoonlijk account te hebben.

Ik ben geregistreerd en heb seizoenkaarten gekocht. Waar vind ik nu deze seizoenkaarten in de app?

Zodra je bent geregistreerd krijg je een pop up met je seizoenkaart(en). Deze kaarten kun je koppelen aan jezelf, aan iemand anders of op deze telefoon houden (zonder naam).

  • Wil je de seizoenkaart op jouw eigen naam zetten? Kies dan voor ‘op de telefoon houden’ en vervolgens ‘op jouw naam zetten’.
  • Wil je de seizoenkaart met iemand anders delen? Kies dan voor ‘delen via link’ en stuur de seizoenkaart via bijvoorbeeld WhatsApp door.
  • Wil je de seizoenkaart op je telefoon houden, bijvoorbeeld de kaart voor je zoon of dochter. Of zodat je een ticket per wedstrijd apart met iemand kunt delen. Kies dan voor ‘overslaan’. Je kunt vervolgens de tickets voor deze wedstrijd vinden in je wallet.
Ik ben geregistreerd en heb een seizoenkaart. Waar vind ik nu het ticket voor de komende wedstrijd?

Daarvoor is het nodig dat je eerst je digitale seizoenkaart ‘toewijst aan jezelf’. Je vindt je seizoenkaart via de knop ‘Tickets’. Zodra je de seizoenkaart aan jezelf hebt gekoppeld, zie je de tickets van de wedstrijden die aan jouw seizoenkaart gekoppeld zijn in je app onder de knop ‘Tickets’. Het ticket voor de eerstvolgende wedstrijd staat bovenaan.

Ik zie meerdere seizoenkaarten in mijn app. Hoe kan dat? En hoe stuur ik de kaarten die niet voor mij zijn door?

De seizoenkaarten die je voor familie of vrienden hebt gekocht, vind jij nu eerst in jouw app. Jij kunt ze nu aan hen uitdelen, via de app, zodat zij ook digitaal toegang kunnen krijgen tot het stadion. Dat doe je eenvoudig door erop te tikken en te kiezen voor ‘delen via link’.
Nadat je deze seizoenkaart(en) gedeeld hebt, doorlopen je medesupporters dezelfde stappen als jij voor digitale toegang: registreren in de app met een eigen e-mailadres en de seizoenkaart aan zichzelf toewijzen.
Zie ook de vragen hierover die hierboven staan.

Ik heb een digitale seizoenkaart voor mijn kind onder de 12, maar hij of zij heeft geen eigen smartphone. Hoe werkt dit?

Je kunt jouw kind via jouw app digitale toegang geven tot het stadion. Dat werkt zo. Je vindt de seizoenkaart voor je kind in de app. Je herkent deze aan het type ‘Kinderseizoenkaart’. Zodra je jouw seizoenkaart op jouw naam hebt gezet, vind je per wedstrijd jouw digitale ticket én dat van je kind onder ‘Tickets’.

Is je kind ouder dan 12, dan kan hij of zij alleen digitale toegang krijgen via de eigen smartphone. Hoe dat werkt, lees je in de vraag hieronder.

Ik heb een digitale seizoenkaart voor mijn kind en hij of zij heeft een eigen smartphone. Hoe werkt dit?

Heeft jouw kind een eigen smartphone? Dan kan hij of zij met de app of de eigen telefoon naar binnen. Jij kunt de seizoenkaart aan hen uitdelen, via de app, zodat zij ook digitaal toegang kunnen krijgen tot het stadion. Dat doe je eenvoudig door erop te tikken en te kiezen voor ‘delen via link’. Nadat je deze seizoenkaart(en) gedeeld hebt, doorloopt je kind dezelfde stappen als jij voor digitale toegang: de app downloaden, registreren in de app met een eigen e-mailadres en de seizoenkaart aan zichzelf toewijzen.
Zie ook de vragen hierover die hierboven staan.

Kan ik meerdere seizoenkaarten in mijn app houden?

Ja, dat kan. Zo kun je een ticket per wedstrijd met iemand delen.
Let op: het is voor digitale toegang nodig dat degene met wie je het ticket deelt, de app downloadt, zich registreert in de app met een eigen e-mailadres en het ticket accepteert.

Ik heb per ongeluk een seizoenkaart naar de verkeerde gestuurd. Wat nu?

Ga naar de seizoenkaart die je gedeeld hebt, tik erop en kies dan voor ‘delen annuleren’.

Ik kan mijn tickets niet vinden. Wat nu?

Open je de app, heb je je geregistreerd en is je seizoenkaart of ticket aan jezelf toegewezen? Dan zie je je ticket voor de volgende wedstrijd bovenaan staan. Ook via de knop ‘tickets’ onderaan, vind je je tickets en zie je daar aan wie het ticket is gekoppeld.

Ik wil tickets aan iemand anders geven. Hoe doe ik dat?

Je kunt eenvoudig een ticket voor een wedstrijd aan iemand anders doorgeven via de knop ‘ticket toewijzen’ en vervolgens via ‘delen via link’ kun je de link bijvoorbeeld via WhatsApp, SMS of e-mail delen. Om hun ticket te kunnen ophalen, hebben je medesupporters ook de app nodig. Nadat zij zich hebben geregistreerd en het ticket hebben geaccepteerd, staat het in hun app bij ‘tickets’ met hun naam erbij.

Ik kan niet meer naar de wedstrijd gaan. Wat nu?

Heb je het ticket zelf gekocht? Dan kun je eenvoudig het ticket voor deze wedstrijd met iemand anders delen.
Heb je het ticket van iemand anders gekregen? Vraag dan aan diegene om het ticket van jou terug te nemen. Dat kan via zijn of haar app door op het ticket te tikken en te kiezen voor ‘ticket terugnemen’. Vervolgens kan diegene het ticket met iemand anders delen die wel mee kan gaan.

Ik heb per ongeluk een ticket ‘afgewezen’. Hoe krijg ik ‘m nu toch in mijn app?

Heb je het ticket van iemand anders doorgestuurd gekregen? Probeer dan eerst om nog een keer op de gedeelde link te klikken. Werkt dat niet? Laat het die persoon dan even weten. Hij of zij kan dan het gedeelde ticket eerst annuleren en vervolgens opnieuw met je delen.

Ik heb een vraag over mijn ticket. Waar kan ik terecht?

Neem dan contact op via een mailtje aan info@fcgroningen.nl. Op wedstrijddagen kun je langslopen bij de infobalie naast ingang 2.

Het scannen van m’n barcode lukt niet. Wat nu?

Je kunt de barcode op je ticket bij elke toegangspoort (laten) scannen om het stadion binnen te kunnen. Een paar tips hierbij: tik op de barcode voor een grotere versie en hou je telefoon zo stil mogelijk onder de scanner. Je kunt eventueel de helderheid van je scherm aanpassen.
Lukt het alsnog niet? Loop dan even langs bij ons team bij de ingangen. We helpen je graag verder.

Ik wil met mijn smartphone zelf naar binnen en m’n kind ermee naar binnen laten. Hoe werkt dat?

Bij de wedstrijd die je gaat bezoeken, vind je het kinderticket en jouw eigen ticket in je app. Laat eerst je kind naar binnen door het kinderticket te scannen via jouw app. Daarna kun je met jouw app je eigen ticket scannen en zo het stadion binnenkomen.

Ik wil graag meer weten over de wedstrijden. Waar vind ik dat in de app?

Via het ‘Matchcenter’ kun je informatie vinden over de wedstrijd die nu gespeeld wordt en over de wedstrijden die al gespeeld zijn. Tik op de wedstrijd en je vindt er de opstellingen van beide ploegen, de wedstrijdstatistieken en het wedstrijdverloop.