string(111) "Mozilla/5.0 (Linux; Android 10; K) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/149.0.0.0 Mobile Safari/537.36"

FC Groningen neemt afscheid van Rui Mendes.

Vrijdag 26 juni 2026 om 08:30

FC Groningen heeft met Rui Mendes overeenstemming bereikt over de ontbinding van het contract. De Portugees had nog een overeenkomst tot medio 2027 in Euroborg. De aanvaller kan in afwachting van een nieuwe uitdaging zijn conditie op peil houden bij FC Groningen onder-21.

Rui Mendes kwam in de winterwindow van het seizoen 2023/2024 over van FC Emmen en speelde in totaal 39 wedstrijden voor de Trots van het Noorden. Daarin was de in Duitsland opgegroeide Portugees vier maal trefzeker en was hij twee keer als aangever betrokken bij een doelpunt.

De aanvaller kwam in het eerste half jaar bij FC Groningen veelvuldig in actie en promoveerde met de Trots van het Noorden naar de Eredivisie. Na een start als basisspeler in de Eredivisie werd het perspectief op speeltijd bij de club gedurende de afgelopen twee seizoenen minder.

Club en speler zijn voorafgaand aan het seizoen 2026/2027 met elkaar in gesprek gegaan waaruit een ontbinding van het tot 2027 lopende contract is gekomen. Mendes krijgt van FC Groningen de mogelijkheid om zijn conditie op peil te houden bij Onder-21 in afwachting van een nieuwe uitdaging. FC Groningen wil Rui Mendes hartelijk danken voor zijn inzet en wenst de Portugees veel geluk in het verdere verloop van zijn carrière.

Gerelateerd nieuws.

24 uur geleden

Marvin Peersman verlaat FC Groningen

2 dagen geleden

Land langer bij FC Groningen

11:08
3 dagen geleden

Vaessen verlengt contract bij FC Groningen