string(17) "WP Rocket/Preload"

Meest gestelde vragen – kaartverkoop.

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over de thuis- en uitwedstrijden van FC Groningen. Heb je nog een vraag of is iets nog niet helemaal duidelijk? Dan helpen we je graag verder! Neem dan contact met ons op via de mail (info@fcgroningen.nl) of bel naar 050-587 87 87 (optie 1).

Hoe bestel ik kaarten voor een thuiswedstrijd?

Je kunt kaarten kopen via drie officiële verkoopkanalen:
– Online (via de ticketshop). Voor een uitgebreid stappenplan verwijzen we je door naar deze link.
– Bij de hoofdingang van de Euroborg (ma-vr 09.00 – 17.00 uur);
– Kassaverkoop (naast ingang 2), vanaf twee uur voor aanvang wedstrijd (op basis van beschikbaarheid).

De kaartverkoop is exclusief voor FC Groningen supporters!

Kinderen tot en met 2 jaar mogen gratis naar binnen. Zij kunnen bij hun ouders/begeleiders op schoot zitten en hebben geen recht op een zitplaats.

Kaarten mogen alleen via deze officiële verkoopkanalen worden gekocht en zijn alleen in huiselijke kring overdraagbaar. Kaarten aangeboden of gekocht via bijv. Marktplaats worden geblokkeerd en er vindt geen restitutie van het aankoopbedrag plaats.

Voor welke tribunes kan ik kaarten kopen?

Je kunt reguliere kaarten kopen voor de volgende tribunes:
– Tonny van Leeuwen, ingang 1: dit is in de volksmond “Noordtribune”. Op de eerste ring van deze tribune staan de fanatieke supporters. Hier vind je de vakken A/AA tot en met G/GG. De vakken B t/m G op de Tonny van Leeuwen tribune zijn vrije zit.

– Piet Fransen, Ingang 2 en 3: de lange zijde in het stadion. Hier vind je de vakken H/HH tot en met Q. Op de 2e ring van deze tribune bevindt zich het (flexibele) gastenvak (de vakken OO, PP & QQ).

– Familie Koeman, ingang 4: de familietribune (vakken R/RR tot en met X).

Hoeveel kost een ticket voor een thuiswedstrijd in de Keukenkampioen divisie?

Hieronder een overzicht van de prijzen voor losse tickets:

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is MicrosoftTeams-image-297-1024x399.jpg

Heb ik een (Seizoen)ClubCard nodig om kaarten te bestellen?

Nee, voor de meeste wedstrijden geldt een vrije kaartverkoop en geen (Seizoen)ClubCard verplichting.

Voor risicowedstrijden geldt wel een (Seizoen)ClubCard verplichting. Bij de start van de kaartverkoop zal dit worden gecommuniceerd.

Voor specifieke verkoopinformatie per wedstrijd, klik op de “i” bij de wedstrijd.

Wanneer start de kaartverkoop?

Drie weken voorafgaand aan de thuiswedstrijden gaat op dinsdag om 9.00 uur de vrije verkoop (onder voorbehoud van wijzigingen) van start. Iedereen kan in deze periode onbeperkt kaarten aanschaffen voor de betreffende thuiswedstrijd (op basis van beschikbaarheid).

Voor risicowedstrijden geldt een (Seizoen)ClubCard verplichting

Voor specifieke verkoopinformatie per wedstrijd, klik op de “i” bij de wedstrijd.

Kan ik ook voor iemand anders een kaart voor een thuiswedstrijd kopen?

In de vrije verkoop zijn de kaarten niet persoonsgebonden en kun je ook voor iemand anders een kaart bestellen.

Daarnaast kun je ook familie/vrienden aan je account koppelen (https://tickets.fcgroningen.nl/profile/family-and-friends). Nadat je deze personen hebt gekoppeld, neem je het aankooprecht over en kun je voor hem/haar bestellen. Andersom kunnen vrienden/familie het aankooprecht van jouw kaart ook krijgen.

Kan ik als mindervalide supporter een thuiswedstrijd bezoeken?

Ja, dat kan! FC Groningen heeft 60 plekken beschikbaar voor mindervalide supporters. Deze plekken bevinden zich vlak achter de vakken J, K, L, M, N en O op de omloop. De plekken zijn alleen toegankelijk voor supporters die afhankelijk zijn van een rolstoel en niet plaats kunnen nemen op de reguliere tribune.

Voor een bezoeker met een MIVA kaart is het verplicht te zorgen voor een begeleider. Deze mag kosteloos mee op de MIVA kaart. De MIVA kaart is dus geldig voor twee personen.

Zou je graag een kaart willen kopen? Neem dan contact op met de afdeling Ticketing door te mailen naar ticketing@fcgroningen.nl, met daarbij de volgende gegevens:
– Naam en achternaam
– Adres
– Postcode en woonplaats
– Geboortedatum
– Telefoonnummer
– E-mailadres

Kan ik op de wedstrijddag nog kaarten kopen?

Ja! Dit kan bij de infokassa naast ingang 2, vanaf anderhalf uur voor aanvang van de wedstrijd tot 15 minuten na aanvang van de wedstrijd (op basis van beschikbaarheid).

Kan ik mijn reeds gekochte wedstrijdkaart annuleren?

Indien een wedstrijd nog niet is uitverkocht, is het mogelijk een bestelling te annuleren. Je dient de orderbevestiging dan te mailen naar info@fcgroningen.nl, met het verzoek tot annulering. In verband met de refundkosten zijn wij genoodzaakt € 5,- per order in mindering te brengen op je aankoopbedrag.

Let op: annuleren kan tot uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de wedstrijd.

Waar vind ik mijn e-ticket(s)?

Indien je online een ticket hebt aangeschaft, kun je deze vinden onder het kopje ‘Mijn tickets’ in je ticketshopaccount.

Waar kan ik het speelschema vinden?

Voor het meest actuele speelschema verwijzen we je graag door naar deze link.

Waar kan ik alle informatie vinden over de wedstrijden?

Voor alle informatie over wedstrijden die in de verkoop zijn, verwijzen we je graag door naar deze link.

Hoe bestel ik een kaart voor een uitwedstrijd?

Voor de aanschaf van een ticket voor een uitwedstrijd dient je te beschikken over een (Seizoen)ClubCard. Het ticket is persoonsgebonden, dat betekent dat je maar één ticket kunt aanschaffen op je naam.

Indien je een vriend/familielid gekoppeld hebt die ook in het bezit is van een (Seizoen)ClubCard, kun je uiteraard ook voor hen een ticket aanschaffen.

Wanneer start de kaartverkoop?

Voor supporters in de voorrangsgroep start de kaartverkoop op de woensdag, tweeënhalve week voor het duel.

De verkoop voor (S)CC houders start op woensdag, anderhalve week voorafgaand aan het uitduel, tot en met de dinsdag voorafgaand de uitwedstrijd.

Er is geen kaartverkoop aan de kassa’s van het bezoekersvak.

Kan ik ook voor iemand anders een kaart voor een uitwedstrijd kopen?

Kaarten voor uitwedstrijden zijn persoonsgebonden. Je kan alleen een kaart voor iemand anders kopen, als deze persoon aan jou gekoppeld is.

Hoe je iemand aan je account kunt koppelen, zie je in deze instructievideo.

Kan ik als mindervalide supporter een uitwedstrijd bezoeken?

Ja, dat kan! Elke club heeft een bepaald aantal MIVA-plekken beschikbaar.

Indien je interesse hebt, neem dan contact op met de afdeling Ticketing door te mailen naar ticketing@fcgroningen.nl, met daarbij de volgende gegevens:
– Naam en achternaam
– Adres
– Postcode en woonplaats
– Geboortedatum
– Telefoonnummer
– E-mailadres

Waar vind ik mijn e-ticket(s)?

Indien je online een ticket hebt aangeschaft, kun je deze vinden onder het kopje ‘Mijn tickets’ in je ticketshopaccount.

Kan ik mijn reeds gekochte wedstrijdkaart annuleren?

Indien een wedstrijd nog niet is uitverkocht, is het mogelijk een bestelling te annuleren. Je dient de orderbevestiging dan te mailen naar info@fcgroningen.nl, met het verzoek tot annulering. In verband met de refundkosten zijn wij genoodzaakt € 5,- per order in mindering te brengen op je aankoopbedrag.

 

Let op: annuleren kan tot uiterlijk 24 uur voorafgaand aan de wedstrijd.

Welke vervoerswijze geldt voor een uitwedstrijd?

Er zijn vier verschillende varianten, welke worden vastgesteld door de ontvangende club:

– Eigen vervoer (EV), Supporters reizen per auto naar de uitwedstrijd. Bij het bezoekersvak wordt – vanaf een vastgesteld tijdstip – het omwisselbiljet omgeruild voor een toegangskaart. Reizen met het openbaar vervoer of het bezoeken van de binnenstad van de tegenpartij is niet toegestaan;

– Auto-combi (CAR), Supporters reizen per auto naar de uitwedstrijd en wisselen (op een te bepalen plaats en tijd) het omwisselbiljet om voor een toegangskaart;

– (Verplichte) FanTour (BUS), Supporters reizen als groep, per georganiseerd busvervoer, vanaf het Hitachi Capital Mobility Stadion naar het stadion van de tegenstander en terug.

– Vrij vervoer (VV), Supporters reizen op eigen gelegenheid naar het stadion van de tegenpartij.

Wat moet ik meenemen als ik een uitwedstrijd wil bezoeken?

– Je (Seizoen)ClubCard op eigen naam
– Een geldig legitimatiebewijs
– Het omwisselticket, wat is gekocht met uw eigen (Seizoen)ClubCard.

Een gekocht ticket is dus niet overdraagbaar.

Wat mag wel/niet mee bij tijdens bezoek uitwedstrijd?

Niet toegestaan zijn:
– Verdovende middelen (alle soorten hard- en soft drugs);
– Voorwerpen voorzien van drijfgassen of andere brandbare vloeistoffen (bijv. deodorant, haarlak, alcohol, parfum);
– (Benzine) stiften;
– Stickers;
– Glazen;
– Alle soorten vuurwerk;
– Slag-, steek-, stoot- of vuurwapens of andere voorwerpen die als zodanig gebruikt kunnen worden. Bijvoorbeeld paraplu’s met een ijzeren of houten punt;
– Teksten/afbeeldingen die geen positieve bijdrage leveren aan de wedstrijd.

Niet genoemde zaken zijn altijd ter beoordeling van de aanwezige stewards.

Kleine flesjes en blikjes mogen mee de bus in, op voorwaarde dat deze alcoholvrij zijn en daarnaast verzegeld zijn. Grote flessen (1 liter en meer) en alcoholische dranken worden geweigerd.

Voor vragen omtrent sfeermateriaal kun je terecht bij veiligheid@fcgroningen.nl. Sfeeracties en/of grote hoeveelheden sfeermateriaal dienen ook via bovenstaand e-mailadres te worden aangemeld c.q. aangevraagd.

Waar kan ik alle informatie vinden over de wedstrijden?

Voor alle informatie over wedstrijden die in de verkoop zijn, verwijzen we je graag door naar deze link.