Jordi Hillenga nieuwe commercieel directeur FC Groningen.
FC Groningen heeft de directie van de club versterkt. Na Mo Allach als technisch directeur treedt per 1 juli aanstaande ook Jordi Hillenga als commercieel directeur toe tot de top van de Trots van het Noorden. Met deze aanstellingen is de leiding van FC Groningen in handen van een vierhoofdig directieteam, onder leiding van directievoorzitter Frank van Mosselveld. De al sinds 2019 operationeel directeur Marc-Jan Oldenbandringh is het vierde lid binnen de FC-directie.
FC Groningen vindt dat gezien de grootte van de club en haar achterland en de daarmee gepaard gaande commerciële verantwoordelijkheden deze goed verankerd dienen te zijn binnen de club en te worden geleid door een directielid. De Trots van het Noorden heeft om die reden Jordi Hillenga aangesteld als commercieel directeur.
De 28-jarige Hillenga heeft het ondernemersbloed door de aderen lopen. De uit Hoogezand afkomstige Groninger heeft een achtergrond in de retail, maar werd al op zeer jonge leeftijd bekend van de introductie van de pizza-automaat in Nederland.
Hillenga maakt nu de overstap van Ziengs Schoenen – waar hij de afgelopen bijna twee jaar Formule Manager was – naar Euroborg. Daarvoor werkte Hillenga vier jaar bij Scapino als directie-assistent en Marketing Manager.
Hillenga verwierf in zijn nog maar jonge carrière al zeven onderscheidingen en prijzen. In 2017 bekleedde hij een plaats in de top-25 van meest veelbelovende ondernemers van Nederland en werd hij uitgeroepen tot Retail Rookie van het jaar. In 2023 was Hillenga met 26 lentes de jongste in de lijst van MT/Sprout Next Leadership 50 – een verkiezing van hét leiderschapstalent van Nederland tot 45 jaar – en werd de Groninger bekroond met de eervolle titel Adformatie Future CMO of the Year.
