string(17) "WP Rocket/Preload"

Elftal vragen aan… Duncan Hoeppertz (FC Groningen).

Woensdag 24 december 2025 om 11:00

Het jaar 2025 was in vele opzichten zeer geslaagd voor zakelijk FC Groningen. De club staat er sportief, organisatorisch en financieel goed op. Ook de FC Groningen Business Club, de TGG en de Club 1971 gaat het voor de wind. In deze afsluitende ‘Elftal vragen aan…’ van 2025 blikken we kort terug en alvast vooruit met Sales Manager Duncan Hoeppertz.

1. Het jaar zit er bijna op Duncan, hoe kijk jij terug op 2025?
“Erg positief, om te beginnen heb ik van ons vermakelijke voetbal genoten. De tweede seizoenshelft van vorig seizoen was al attractief en dit seizoen is het nog leuker om naar onze FC te kijken! Ook zakelijk hebben we vele hoogtepunten beleefd. We hebben vele nieuwe businessclubleden kunnen verwelkomen, maar bijvoorbeeld ook een mooie mouw- en hoofdsponsor met Oron Halo en Autokan gepresenteerd. Daarbij hebben we prachtige evenementen georganiseerd en was er die sfeervolle eerste wedstrijd van onze Vrouwen-1 in Euroborg. Daarnaast was de primeur van het Nederlands elftal in Euroborg natuurlijk heel bijzonder voor het stadion en ook voor ons als club. Persoonlijk ben ik erg blij en trots op mijn promotie naar Sales Manager begin dit jaar.”

2. Welk businessevent is jou het meest bijgebleven?
“Onze jaarlijkse buitenlandreis is voor mij een van de hoogtepunten. Dit jaar vlogen we naar het zonnige Madrid. De lancering van ‘de kracht van ons veld’, de huidige beleidsvisie was erg geslaagd. Daarnaast ben ik trots op de thema-avond ‘Weg van het Oosterpark’ begin december. Een topavond die op elk detail klopte en door vele mensen als zeer waardevol werd ervaren. Het was een voorbeeldsamenwerking tussen diverse teams bij ons achter de schermen. Ook het evenement naar De Librije met partners en skyboxhouders was uniek, sfeervol en smakelijk natuurlijk!”

3. Wat was voor jou als FC-supporter het mooiste moment van 2025?
“Het ligt wellicht voor de hand, maar dat is de 2-2 thuis tegen Ajax. Dat zal voor velen zo zijn en voor mij dus ook. Maar ook de 2-1 overwinning in blessuretijd thuis tegen sc Heerenveen vond ik heerlijk. Die sfeer en ontlading die avond, schitterend! De sfeeractie, de shirts en alles om de wedstrijd tegen FC Volendam heen in het thema ‘Stadion Oosterpark,’ vond ik ook indrukwekkend.”

4. Zowel de FC Groningen Businessclub, de TGG als de Club 1971 zijn uitverkocht; wat is toch die ‘Kracht van ons zakelijke speelveld’?
“Vooropgesteld wil ik benoemen dat ik hier erg trots op ben. We hebben nu meer dan 900 zakelijke relaties bij de FC en het betreft een enorm divers en betrokken netwerk. Ondernemers, bestuurders en bedrijfsvertegenwoordigers die elkaar steeds beter vinden en elkaar handel en groei gunnen. De sportieve piek van de afgelopen twee jaren heeft onze groei in een stroomversnelling gebracht, maar ik ben er van overtuigd dat we de afgelopen seizoenen als commercieel team de juiste stappen hebben gezet om deze successen te bereiken.”

5. Wat is de ‘Kracht van het commerciële team’ in dit geheel?
“Dat is de diversiteit van de mensen en de verschillende persoonlijkheden in ons team. Het is een mooie mix van verschillende type mensen en hun kwaliteiten. Collega’s die altijd bereid zijn om elkaar te helpen en te ondersteunen. We kennen elkaars kracht, maar ook mindere punten.”

6. In Q1 en Q2 gaan Margot en Marloes op verlof, hoe gaan jullie die tijdelijke afwezigheid van twee ervaren krachten opvangen?
“We hebben gekeken naar wat wij denken nodig te hebben in de periode van hun afwezigheid. Hierop hebben wij geanticipeerd door een accountmanager en een eventmanager te werven. Twee nieuwe krachten die wij zeer binnenkort al zullen presenteren. Ik heb er het volste vertrouwen in dat we met deze personen in de periode van afwezigheid van Marloes en Margot de juiste vervolgstappen kunnen zetten met elkaar. Hierover dus binnenkort meer!”

7. Waar focus jij je met je teams de komende maanden op?
“We zijn zogezegd voor het eerst sinds de beginperiode van stadion Euroborg volledig uitverkocht en werken met een wachtlijst. Dit brengt ook uitdagingen met zich mee. Om te beginnen is het van belang om de bestaande relaties tevreden en aan boord te houden. De businessclubactiviteiten moeten van hoog niveau blijven, we denken uiteraard na over nieuwe commerciële kansen en acties en zijn actief met gesprekken over het verlengen van de aflopende sponsorcontracten. De bedrijven op de wachtlijst zullen we op diverse manieren bij onze (business)club gaan betrekken. Zo bouwen we aan de gezamenlijke beleving en band en schetsen we deze partijen een duidelijk perspectief.”

8. Wat kan en moet er beter in 2026, waar blijf je aan werken?
“We zijn als team altijd op zoek naar verbeteringen, zowel op grote lijnen als op detailniveau. Hoe communiceren we richting onze relaties? Werken de systemen waarmee sponsoren moeten werken goed? Zo maar twee onderwerpen die altijd top of mind zijn en van belang om onze dienstverlenging op niveau te houden. We blijven hier kritisch op en schakelen voor advies ook met onze adviesraad.” 

9. Wat kunnen businessclubleden in de tweede seizoenshelft verwachten?
“Ik waag me niet aan sportieve voorspellingen, haha, maar zakelijk zal het een bijzonder jaar worden. Zo viert onze TGG haar lustrum, gaan we met de businessclub op trainingskamp naar Marbella en gaat de traditionele buitenlandreis naar Rome. Daarnaast zal het businessgebouw deze zomer een flinke verbouwing ondergaan. Daarmee hopen we een volgende stap te zetten in zowel onze zakelijke wedstrijdbeleving als het doordeweeks gebruik van stadion Euroborg. Je ziet, genoeg uitdagingen komend jaar. Goed om te weten is dat onze Bundeling-app is vernieuwd. We stappen over op Bundeling Next. Hiermee zetten we ook een volgende stap. Bij het inloggen zal er eenmalig worden gevraagd om de nieuwe app te downloaden. Alle instellingen blijven hetzelfde.”

10. Donderdag 15 januari staat er een bijzondere nieuwjaarsreceptie op het programma, wat kunnen leden verwachten die namiddag?
“De nieuwjaarsreceptie is traditioneel gezien een van de best bezochte evenementen en ook komende editie verwachten wij meer dan 300 aanwezigen. Onze directie zal iedereen meenemen in de plannen voor 2026 en daarnaast hebben we een bijzonder element aan het programma toegevoegd. We dompelen de aanwezigen in de wereld van onze FC, door iedereen groepsgewijs kennis te laten maken met afdelingen en FC-collega’s die niet bij iedereen bekend zijn. Uiteraard zal er die avond genoeg ruimte zijn om onder het genot van een hapje, drankje en livemuziek te netwerken.”

11. Wat wens jij lezers van deze elftal vragen aan jou toe?
“Ik wens alle lezers en de leden van onze verschillende businessclubs vooral gezondheid, energie en plezier in alles wat jullie doen. Dat 2026 maar een jaar mag worden vol kansen en overwinningen, zowel op als naast het veld!”

Gerelateerd nieuws.

2 weken geleden

Elftal vragen aan… Sandra Faber (Holland Casino)

1 maand geleden

FC Groningen en Heineken verlengen partnership

2 maanden geleden

FC Groningen verlengt partnership met GASSAN