Dit kan in de Ticketshop via ‘Gegevens verifiëren’ in het menu. Er zijn twee methoden om dit te doen:
1. Verificatie via iDin
Door in te loggen met iDeal via je bankrekening worden enkele gegevens gedeeld. Deze controleren we vervolgens met de gegevens die in jouw Mijn FC Groningen account zijn ingevuld. Wanneer dit overeenkomt, is je account geverifieerd. Dit gaat automatisch waardoor het direct geregeld is.
2. Verificatie via ID upload
Door een foto van je ID te uploaden kunnen we je gegevens ook verifiëren. Dit is echter een handmatig proces waardoor wij niet kunnen garanderen dat dit verwerkt zal zijn voor de wedstrijd tegen Ajax. We adviseren iedereen dan ook iDin te gebruiken.
Enkel je naam, geboortedatum en geslacht worden gedeeld. Deze gegevens zijn enkel toegankelijk voor de verificatie en verdwijnen daarna ook weer.
Alleen de foto die geüpload wordt komt bij FC Groningen terecht. Na beoordeling wordt deze direct verwijderd en op geen enkele manier opgeslagen.
Zeker! Je kan gewoon gebruik maken van je hardcard of de Digitale Seizoenkaart onder ‘Mijn Seizoenkaarten’. LET OP! Je seizoenkaart blijft alleen geldig wanneer deze is toegewezen aan jezelf. Zodra deze niet meer toegewezen is, is de seizoenkaart niet meer geldig. Je kan dus géén losse kaart en seizoenkaart op één naam hebben staan.
Iedereen met een bankrekening op eigen naam bij een Nederlandse bank kan zich snel en automatisch verifieren via iDin.
Voor onderstaande groepen zijn er problemen bekend, voor hen bieden we de ID-upload aan als alternatief:
– Kinderen (zowel zonder eigen rekening als kinderen met een eigen rekening, niet elke bank biedt iDin aan voor jeugdrekeningen)
– En/of rekeninghouders (gedeelde rekeningen)
– Supporters met veranderde achternamen door huwelijken. Zorg in dit geval wel dat de ID-upload de achternaam bevat waarmee je bij FC Groningen staat geregistreerd.