Overwegend positieve resultaten Fan Onderzoek.
Net als vorig jaar wordt FC Groningen positief beoordeeld in het Fan Onderzoek. Aan de meeste recente versie van november 2014 namen 1.453 FC-fans deel. Het stadionbezoek bij FC Groningen wordt dit jaar door 96% van de bezoekers beoordeeld als (zeer) goed. Verder worden onder meer de sfeer, kindvriendelijkheid van de stewards en beveiligingspersoneel en de FanCorner fors hoger beoordeeld. Een aandachtspunt ligt er op het gebied van catering.
In totaal namen in Nederland zo’n 47.000 voetbalfans deel aan het grootste doelgroeponderzoek van Europa. Daarvan waren er 860 seizoenkaarthouder van FC Groningen en 593 clubcardhouders. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd.
FC Groningen is blij met de positieve beoordeling van het stadionbezoek en dat 89% van de supporters de sfeer als (zeer) goed beoordelen. Dat is een stijging van 5% ten opzichte van vorig seizoen. Een goed signaal richting supporters om wedstrijden van FC Groningen in Euroborg te komen kijken.
Ook de stijging in de waardering van de FanCorner stemt tot tevredenheid. Na de verhuizing van de FanCorner en de bijbehorende verbouwing is dit een mooi resultaat. Goed om te zien, is dat de supporters dit vervolgens ook waarderen. Ook is er waardering voor de Junior Club en Stichting FC Groningen in de Maatschappij en scoort de informatievoorziening naar tevredenheid.
Het Fan Onderzoek maakt ook elk jaar inzichtelijk welke kansen er liggen voor FC Groningen. Hoewel de catering voor voetbalbegrippen goed wordt gewaardeerd, is er hier zeker ruimte voor verbetering. Ook de bewegwijzering kan beter, blijkt uit het onderzoek en supporters geven aan dat buiten Euroborg nog meer activiteit mag zijn. Dit is reeds in gang gezet met het Horeca Plein dat onlangs, in december 2014, werd uitgebreid.
