string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Ontvangst op P8 groot succes.

Maandag 22 oktober 2012 om 15:26

Zondagochtend werd op P8 bij het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen een mobiel horecaverkooppunt opgezet om de bezoekers uit Groningen te ontvangen op hun speciale parkeerplaats.

Een dergelijke ontvangst voor bezoekers is uniek in Nederland. In nauw overleg tussen de politie, de clubs en de gemeente Heerenveen werd het project opgezet. Het verkooppunt voor frisdrank en bier was enkele uren voor aanvang van de wedstrijd geopend en werd door de aanwezige supporters zeer gewaardeerd.
In het bezoekersvak zagen ruim 1.200 fans hoe hun ploeg een uur lang meestreed om de drie punten. Daarna volgden binnen korte tijd twee tegengoals. Ondanks de grote teleurstelling over de uiteindelijke 3-0 nederlaag, werden de Groningers door de fans met applaus bedankt voor hun inzet en strijdlust.
Alle partijen kunnen terugkijken op een zeer strakke organisatie van deze noordelijke derby, waarbij de bezoekers op een zeer gastvrije manier zijn ontvangen. Liefst 60 vrijwillige medewerkers van FC Groningen droegen hieraan hun steentje bij. Na een goede evaluatie zal het concept zeer waarschijnlijk in de toekomst vaker ten uitvoer worden gebracht bij de ontmoeting Heerenveen-Groningen.
FC Groningen pleit al enkele seizoenen nadrukkelijk voor een gastvrije ontvangst van fans van bezoekende clubs in Euroborg. In ruil voor het afstaan van de flexibele deel van het gastenvak, krijgen uitsupporters gratis kaarten. Hierdoor is het bezoekersvak in Euroborg doorgaans zeer druk bezocht. In deze opzet hoopt de club navolging te krijgen door andere clubs in de Eredivisie, zodat ook de meereizende fans van FC Groningen hier profijt van hebben.

Gerelateerd nieuws.

1 maand geleden

‘Ik ben een spits die met zijn hart speelt’

1 maand geleden

Spits Oskar Zawada tekent in Euroborg

2 maanden geleden

Een speciale middag voor FC-supporter Silte