Horeca-proef om servicesnelheid te verhogen

5 oktober 2022

FC Groningen voert vrijdag bij de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk verschillende veranderingen door op het gebied van het aanbod van eten en drinken. Het doel is om de horecaservice richting supporters te optimaliseren en supporters sneller en beter van hun bestellingen te voorzien. Dit betekent onder meer dat er tussen speelminuut 30 en 60 en in de pauze van de wedstrijd een beperkt assortiment verkrijgbaar is. Het gaat in eerste instantie om een test bij de competitiewedstrijd tegen RKC Waalwijk. 

JW2022202313850 (2)

FC Groningen werkt iedere dag hard om van een bezoek aan Euroborg een ware beleving te maken. Niet voor niets is één van de beleidspijlers om in 2025 bij iedere thuiswedstrijd het mooiste evenement van Noord-Nederland neer te zetten. De snelheid waarmee eten en drinken wordt geserveerd, is daarin van groot belang en een onderwerp waar supporters geregeld hun beklag over doen bij de club.
 
Beperkt assortiment
FC Groningen is uiteraard niet doof voor de kritiek en wil komende vrijdag bij wijze van proef werken met een beperkt horeca-assortiment tussen speelminuut 30 en 60 en in de rust. Op deze wijze is de piek van vraag aan het einde van de eerste helft en in de rust beter te verwerken en zijn supporters sneller terug op hun tribuneplaats voor de start van de tweede helft. Het betekent dat er onder meer geen patat en hamburgers kunnen worden besteld in de periode tussen speelminuut 30 en 60. Gehaktballen en broodjes frikadel zijn wél beschikbaar in de bovengenoemde periode. Dit zijn horecaproducten die sneller uit te serveren zijn.
 
Voorafgaand aan het duel met RKC, tot aan speelminuut 30 en na speelminuut 60, is het wel gewoon mogelijk om het gehele aanbod inclusief patat en hamburgers te bestellen. Alle vaste horecaverkooppunten zijn uitgerust met televisieschermen waarop de wedstrijd te volgen is.
 
Bier in containers
Aan de noordzijde van het stadion, op de Tonny van Leeuwen Tribune, zal er in de containers vrijdag alleen nog bier en Berenburg-cola worden verkocht. Bier is verreweg de meest gevraagde bestelling bij de containers en op deze wijze hoopt FC Groningen Horeca de grote toestroom van supporters beter te kunnen bedienen. Voor bestellingen van andere dranken worden supporters verzocht om naar de units toe te gaan.
 
Tweede ring
Net als tegen AZ zullen er vrijdag bij de thuiswedstrijd tegen RKC horecamedewerkers met zogenaamde Major Toms rondlopen op de tweede ring van de Tonny van Leeuwen Tribune en de Piet Fransen Tribune. Zij verkopen blikjes drinken, die door de medewerker dienen te worden uitgeschonken. Ook hiermee hoopt FC Groningen de service voor de supporters op de tweede ring te verbeteren en de druk bij de horeca-units op de binnenomloop te verlagen, hetgeen de snelheid van het verwerken van bestellingen moet bevorderen.
 
FC Groningen hoopt met bovenstaande aanpassingen een betere en snellere service te kunnen leveren, die beter past bij de wedstrijdbeleving van supporters in Euroborg. De club beseft dat het nog niet daar is waar het wil zijn, maar komt iedere wedstrijd met het draaien aan de juiste knoppen een stapje dichterbij. Bekijk onderstaande video waarin interim-horecamanager Remko Fuchs uitlegt hoe de veranderingen kunnen bijdragen aan een betere service.

Laatste nieuws