string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Actie ‘Mien Plek’ voor fans en jubileumboek 40 jaar FC.

Dinsdag 30 november 2010 om 14:53

In de 309de nieuwsbrief namens directie en management blikt algemeen directeur Hans Nijland terug op de wedstrijd tegen Roda JC, kondigt hij bijzondere activiteiten aan rond het vijfjarig bestaan van Euroborg en het aanstaande 40-jarig jubileum van FC Groningen en maakt hij melding van een speciale supportersactie: Mien Plek.

“De 1-0 nederlaag van afgelopen zaterdag in Kerkrade tegen Roda JC was onnodig en daardoor teleurstellend. Niettemin handhaven we ons nog altijd keurig in de top van het klassement en krijgen we al weer snel de kans om ons te revancheren voor het verlies. Vrijdagavond wacht in een uitverkochte Euroborg Vitesse als tegenstander. Met ons thuisvoordeel gaan we dan weer op jacht naar een goed resultaat.”
Campagne
“Dan speciale aandacht voor een aantal activiteiten, die zich de komende periode gaan ontwikkelen. Om te beginnen de campagne ‘Mien Plek’. Hierbij kunnen fans letterlijk hun eigen plek in het stadion krijgen. Voor 50 euro per jaar zit je op je eigen vaste stoel in Euroborg met naamplaatje. Als je aan deze actie vijf jaar deelneemt, wordt die stoel letterlijk je eigendom en mag je hem mee naar huis nemen en wordt je naam vermeld op een mooi groot bord aan de wand op één van de zijdes van de omloop van Euroborg. Indien je geen vaste eigen stoel hebt in Euroborg, maar al vijf jaar seizoenkaarthouder bent en je wilt wel graag een naamsvermelding, dan kun je je naam voor 25 euro per jaar laten plaatsen op één van de genoemde borden.”
Mailing
“Doel van ‘Mien Plek’ is om historie te creëren in Euroborg en de supporters nog dichter bij de club te betrekken en het stadion letterlijk eigen te laten maken van de supporters. Mien Plek is bedoeld voor fans, die meer willen dan alleen het bezoeken van wedstrijden en zich nog nadrukkelijker willen verbinden aan FC Groningen. De komende periode krijgen alle seizoenkaarthouders een mailing thuis waarin precies staat hoe de campagne werkt en alle informatie is tevens te vinden op www.mienplek.nl. Via deze website kunnen belangstellenden zich ook aanmelden.”
Vijf jaar Euroborg
“De actie ‘Mien Plek’ ligt in het verlengde van het vijfjarig bestaan van Euroborg. Zoals voor velen bekend, heeft Arjen Robben op vrijdag 13 januari 2006 Euroborg officieel geopend. Ter gelegenheid van het vijfjarig bestaan zal op zondag 16 januari om 14.30 uur een jubileumwedstrijd worden gespeeld tegen BV Veendam. Aansluitend zal in het business gebouw een nieuwjaarsreceptie plaatsvinden voor relaties van FC Groningen. Wij zullen die middag na de wedstrijd in het Supportershome en het Fluks Hoes – de ruimte voor onze vrijwilligers – live muziek aanbieden.”
40-jarig bestaan
“In 2011 bereiken we nog een mijlpaal. In juni kennen we het 40-jarig bestaan van FC Groningen. Ter gelegenheid hiervan zullen wij een speciaal jubileumboek op de markt gaan brengen, uitgegeven door de specialist in deze branche; uitgeverij De Buitenspelers. De Buitenspelers wordt onder andere geleid door Matty Verkamman. Hij is een gerespecteerd auteur en mede van zijn hand verschenen eerder jubileumboeken over Feyenoord en FC Utrecht. Verkamman is met name bekend van zijn kennis van de historie van Oranje. Hij schreef in 1989 het standaardwerk ‘Het Nederlands Elftal 1905 – 1989’, dat zes jaar later werd voorzien van het supplement 1989 – 1995.”
Lezing
“Morgenavond (woensdag – red.) zal ondergetekende een lezing verzorgen tijdens een sponsoravond van amateurclub VEV’67 in Leek over het belang van sponsoring bij sportclubs.”
Borrel op locatie
“Na het succes van de eerste editie bij Schomaker Mannenmode in Assen vindt donderdag de tweede zogenaamde ‘borrel op locatie’ plaats bij MW Bedrijfskleding BV uit Leek. Deze sponsorrelatie van FC Groningen stelt haar locatie beschikbaar voor deze bijeenkomst. Gastheer is Michel Wiersema.”
FC Groningen Junior Club
“De FC Groningen Junior Club heeft afgelopen vrijdag een enorme lading pepernoten ontvangen van Doe Een Wens Stichting Nederland. Deze pepernoten zijn door de leden verkocht aan vrienden en familie waarbij de gehele opbrengst ten goede komt aan Doe Een Wens. Leverancier Wibra stelt de pepernoten gratis beschikbaar. De verkochte zakjes kunnen tot en met vrijdagavond worden opgehaald bij de supportersbalie van FC Groningen. In ruil voor het meedoen aan de actie mogen de leden een voetbalwens insturen. De Junior Club gaat de leukste wensen in vervulling brengen. Eind deze week wordt bekend hoeveel geld de Junior Club met deze actie heeft opgehaald.”
Afscheidswedstrijd
“Mascotte Groby was zoals aangekondigd vorige week aanwezig bij de bijzondere afscheidswedstrijd van de ongeneeslijk zieke Thomas van de Groep, speler van VV IJsselmeervogels D7. Thomas wilde nog één keer vlammen in een speciale wedstrijd. Het werd een zeer gedenkwaardige dag in Spakenburg en de vader van Thomas, Menno van de Groep, heeft ons laten weten dat de aanwezigheid van Groby als zeer bijzonder is ervaren en hij dankt de club hiervoor. Volgens de familie Van de Groep krijgt de fansjaal van Groningen een mooi plekje op de kamer van Thomas, tussen alle andere voetbalspullen.”
“Tot volgende week.”

Gerelateerd nieuws.

3 dagen geleden

Van Eigen Bodem met Senna Poppinga

3 weken geleden

Rijbewijs B Battle: Blokzijl vs Bakker

3 weken geleden

Krachtig groeien: De FC Groningen Uitdaging voor jongeren