string(17) "WP Rocket/Preload"

Kaartenmarkt.

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen rondom de FC Groningen kaartenmarkt. Heb je nog een vraag of is iets nog niet helemaal duidelijk? Dan helpen we je graag verder! Neem dan contact met ons op via het formulier of bel naar 050-587 87 87 (optie 1).

Wat is de FC Groningen Kaartenmarkt?

Via de kaartenmarkt kunnen seizoenkaarthouders hun plaats voor een wedstrijd van FC Groningen beschikbaar stellen. Een mede-supporter kan dan jouw plaats in het stadion kopen en de wedstrijd op deze manier bijwonen. Ideaal dus wanneer je zelf verhinderd bent. Wanneer je plaats wordt gekocht door een medesupporter, dan ontvang je na de wedstrijd een vergoeding ter waarde van de seizoenkaartplek (bijvoorbeeld 1/17de bij een seizoenkaart).

Daarnaast kan je een los gekocht ticket aanbieden, in het geval je toch niet meer naar de wedstrijd kan. Als je een los ticket hebt verkocht krijg je het bedrag waar je recht op hebt (de aankoopprijs van de kaart) ook uiterlijk 15 werkdagen na de wedstrijd teruggestort. Let op, als je een kaart via de kaartenmarkt hebt gekocht, kan je deze niet nogmaals aanbieden op de kaartenmarkt.

Hoe kan ik mijn (seizoen)kaart aanbieden?
  • Log in op de FC Groningen Ticketshop;
  • Ga rechtsboven in het menu naar ‘Mijn tickets’;
  • Zoek de wedstrijd op waarvoor je jouw kaart wil aanbieden en klik op ‘Mijn Tickets’;
  • Je klikt op ‘Opnieuw toewijzen of op kaartenmarkt aanbieden’ en vervolgens op ‘OK’;
  • Klik dan op ‘Aanbieden op Kaartenmarkt’;
  • Vul jouw IBAN in, bundel eventueel meerdere posities voor verkoop en klik op ‘Bevestigen’;
  • Jouw plaats is direct aangeboden voor de verkoop. Je ontvangt een bevestiging per e-mail als deze is doorverkocht.
Ik heb mij bedacht. Kan ik mijn aangeboden seizoenkaart nog intrekken?

Ja, dat kan zolang jouw plaats nog niet is doorverkocht. Wanneer je plaats is doorverkocht, is er geen mogelijkheid meer om je aanbieding in te trekken. De transactie is dan namelijk definitief. Als jouw aangeboden plaats 2 uur voor aanvang van de wedstrijd nog niet is verkocht, wordt de aanbieding automatisch ingetrokken. In dat geval kun je dus alsnog zelf de wedstrijd bezoeken.

  • Log in op de FC Groningen ticketshop;
  • Ga rechtsboven in het uitklapmenu naar ‘Mijn Tickets’;
  • Zoek de wedstrijd op waarvoor je jouw kaart hebt aangeboden en klik op ‘Mijn Tickets’;
  • Je zoekt welke plek je uit de verkoop wilt halen en klikt op ‘Haal uit verkoop’.
Welke vergoeding krijg ik voor het doorverkopen van mijn plaats?

Wanneer je aangeboden plaats door een mede-supporter wordt gekocht dan ontvang je als vergoeding de waarde van de seizoenkaartplek. Bijvoorbeeld 1/17de bij een seizoenkaart of 1/9de voor een halve seizoenkaart in seizoen 2024/2025. Als je een los ticket verkoopt krijg je het aankoopbedrag van het losse ticket teruggestort.

Wanneer ontvang ik mijn vergoeding?

We maken het bedrag waar je recht op hebt binnen 15 werkdagen na de gespeelde wedstrijd over op het opgegeven IBAN-nummer.

Waarom ontvang ik niet het volledige verkoopbedrag als vergoeding?

De kaartenmarkt is nadrukkelijk niet in het leven geroepen om financieel gewin te behalen. De vergoeding geldt als compensatie voor het missen van een wedstrijd waarvoor, in de vorm van een seizoenkaart, is betaald.

Ik wil een plaats kopen. Hoe werkt de kaartenmarkt?
  • Ga naar de FC Groningen Ticketshop;
  • Navigeer bovenin naar de tekst ‘Naar Kaartenmarkt’ of zoek direct je gewenste wedstrijd en klik op de button ‘Naar Kaartenmarkt’;
  • Selecteer zelf je plaatsen en rond de bestelling af.
Wanneer ontvang ik mijn e-ticket?

Deze staat direct na aankoop klaar onder ‘Mijn Tickets’. Je kunt jouw e-ticket twee uur na aankoop downloaden.

Ik probeer mijn plaats door te verkopen maar ik krijg een foutmelding. Waarom kan ik mijn kaart niet doorverkopen?

Voor sommige wedstrijden gelden aangepaste regelingen, hierover communiceren wij via de website.
Heb je een losse kaart gekocht via de kaartenmarkt? Dan kan je de kaart niet nogmaals aanbieden op de kaartenmarkt.

Voor andere situaties kan je contact opnemen met info@fcgroningen.nl.

De wedstrijd staat wel in de Kaartenmarkt maar ik kan geen kaarten kopen, hoe kan dat?

Er zijn twee redenen waarom je geen kaarten zou kunnen kopen:
1. Je hebt geen aankooprecht. Voor sommige wedstrijden gelden aangepaste regelingen. Per wedstrijd zijn ze te vinden op deze pagina.
2. Er zijn geen kaarten beschikbaar. Je kan alleen kaarten kopen via de kaartenmarkt wanneer er kaarten worden aangeboden. Bij populaire wedstrijden is de kans aanwezig dat kaarten snel verkocht worden.