Prachtige opbrengst tijdens benefietavond voor Make-A-Wish.
Afgelopen maandagavond werd de jaarlijkse benefietavond voor Make-A-Wish Nederland gehouden bij sponsorrelatie Noordlease in Autoborg. De totale opbrengst van de avond, georganiseerd door Organisatiebureau FC Groningen, met artiesten als Nick & Simon, Erik van Muiswinkel en Leona Philippo bedroeg maar liefst 75.230 euro.
Make-A-Wish is maatschappelijk partner van FC Groningen en vervult de allerliefste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte. De club garandeert de stichting jaarlijks een vast bedrag en organiseert hiervoor tal van activiteiten, waarvan de benefietavond de grootste en meest aansprekende is.
Jacques d’Ancona
Gastheer/presentator van de benefietavond is traditioneel Jacques d’Ancona. De voormalig profscheidsrechter en huidig ambassadeur voor Make-A-Wish Nederland leidde ook dit jaar weer zeer betrokken en bevlogen de spectaculaire veiling met enkele interessante kavels zoals een Burton en een exclusieve clinic van de nieuwe technische staf van FC Groningen voor volgend seizoen, het duo Erwin van de Looi en Dick Lukkien.
Kozakken Boys
Op de benefietavond in Autoborg was ook dit jaar weer een afvaardiging van Kozakken Boys. De amateurclub uit Werkendam heeft zich net als FC Groningen maatschappelijk verbonden aan Make-A-Wish Nederland. Kozakken Boys overhandigde tijdens de avond een cheque voor het goede doel met een waarde van 1.000 euro.
Amstel
Aan het einde van de zeer geslaagde benefietavond heeft FC Groningen tevens een nieuwe sponsorovereenkomst gesloten met Amstel. Het beroemde biermerk wordt naast leverancier ook zakelijk partner van de Trots van het Noorden. Amstel heeft net als veel van de FC Groningen-supporters een passie voor voetbal in de breedste zin van het woord. Zij ondersteunen daarom al jaren clubs die deze passie ook bezitten en uitstralen. Dat is volgens Amstel het geval op amateurniveau, maar ook op het hoogste niveau, zoals bij FC Groningen.
