Update tegemoetkoming: steun achterban duidelijk voelbaar

8 februari 2021

FC Groningen deed ruim twee weken geleden een oproep aan haar seizoenkaarthouders een keuze door te geven omtrent de tegemoetkoming voor de door de coronamaatregelen gemiste wedstrijden van dit seizoen. Ruim 62 procent van de huidige seizoenkaarthouders heeft het online formulier inmiddels ingevuld. De steun van de achterban is al langere tijd duidelijk voelbaar. 

Samen naar de Grote Markt1

FC Groningen vroeg haar trouwe supporters eind januari wederom om steun. Net als aan het begin van de coronacrisis werd direct duidelijk hoe de club leeft onder de achterban.
 
Na ruim twee weken hebben 7.236 personen – die één of meerdere seizoenkaarten hebben bij FC Groningen – hun keuze doorgegeven. Daarvan geeft 75,5 procent aan af te zien van (een gedeelte van) tegemoetkoming. Liefst 87 procent van deze groep ziet zelfs volledig af van de tegemoetkoming. Daarnaast deden 368 seizoenkaarthouders – naast dat ze afzagen van volledige tegemoetkoming – ook nog een bijdrage aan de stichting ‘Laat ons weer eens samen juichen’. Een initiatief dat door de supporters samen met de club is opgezet en voorziet in seizoenkaarten voor supporters die leven op bijstandsniveau. Doneren aan de stichting kan via http://bit.ly/bijdrageFCG
 
Keuze doorgeven
Van de huidige seizoenkaarthouders heeft 62,3 procent hun keuze reeds gemaakt. Seizoenkaarthouders die hun keuze nog niet hebben doorgegeven, worden verwezen naar het formulier over de tegemoetkoming via https://www.fcgroningen.nl/tegemoetkoming-scc. Vijfjaarkaarthouders wordt verzocht dit formulier in te vullen. FC Groningen is ongelooflijk dankbaar voor alle steun die het ontvangt van de supporters. Het geeft de club veel energie om samen door te gaan in de strijd tegen de gevolgen van de coronacrisis.
 
Sponsorrelaties
Accountmanagers van FC Groningen zijn momenteel druk bezig met het bezoeken van alle sponsorrelaties van de club. In een persoonlijk gesprek wordt gekeken naar de tegemoetkoming voor de gemiste wedstrijden van dit seizoen. Ook de steun vanuit de zakelijke markt is duidelijk voelbaar. Positieve gesprekken waarin veel bedrijven laten weten af te zien van tegemoetkoming. De accountmanagers streven er naar om iedere sponsorrelatie in februari te hebben gecontacteerd voor het maken van een persoonlijke afspraak voor een bezoek.

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5