Update: ‘Het Noorden is groen-wit, echt trots op onze supporters’

22 februari 2021

FC Groningen knokte zich terug in de Derby van het Noorden, na een achterstand bij rust en pakte op basis van de tweede helft uiteindelijk een meer dan verdiend punt in Heerenveen. De Trots van het Noorden kan terugkijken op een bijzonder en geslaagd weekend, waarin supporters van de club hebben laten zien dat heel het noorden groen-wit is. In totaal werden met de supportersactie van Ons Groningen 11.318 virtuele tickets verkocht voor het duel in het Abe Lenstra Stadion.

gtown madness

De actie ‘Het Noorden is groen-wit’ was een initiatief vanuit Ons Groningen, waarin alle supportersgeledingen van de club zijn vertegenwoordigd. Ook de FC Groningen Business Club deed mee. Onderweg naar Heerenveen kwam de selectie meerdere schitterende spandoeken met steunbetuigingen tegen op de viaducten boven de snelweg.
 
Groen-wit  
Supporterscoördinator Matthias Mulder van FC Groningen is ongelooflijk trots op alle supporters die hebben bijgedragen. “Volgens mij is nu wel bewezen dat het noorden groen-wit is en dat dit de kleuren zijn die altijd overheersen. Het was zo mooi om te zien dat zo ongelooflijk veel supporters achter dit initiatief zijn gaan staan. FC Groningen leeft in alle lagen van de bevolking. Ons Groningen heeft wederom laten zien dat FC Groningen geen gewone voetbalclub is.”
 
Supporters konden voor 1,50 euro een virtueel ticket kopen en kregen daarvoor een uniek online voorprogramma met optredens van G-Town Madness of zanger Erwin de Vries. Als afsluiter zong TikTokTammo het Grunnens Laid in het Abe Lenstra Stadion. “Optredens van op en top Groningers, die allen een fantastische show hebben neergezet.”
 

erwin de vries

Onvoorwaardelijke steun
Staallokaal – een bedrijf uit Groningen dat vuurkorven maakt – stelde een FC Groningen vuurkorf beschikbaar aan Stichting Laat ons weer eens samen juichen. De vuurkorf werd via marktplaats verkocht aan de hoogste bieder en leverde door een bod van Erwin van der Laan liefst 320 euro op. “Van dat geld zijn kaarten aangeschaft namens de groep seizoenkaarthouders die hun kaart verstrekt krijgt via de stichting ‘Laat ons weer eens samen juichen’. Op die manier heeft deze groep een mooie bijdrage kunnen doen aan de actie,” zegt Mulder.
 
“Deze supportersactie heeft het gevoel van ‘samen’ weer flink aangewakkerd en heeft de club ook nog eens een schitterend bedrag opgeleverd. We kunnen terugkijken op echt een heel bijzondere dag. We voelen al zo lang de warmte vanuit de supporters en de onvoorwaardelijke steun. Dat maakt mij echt trots op onze supporters!”  
 
Tegemoetkoming
Die onvoorwaardelijke steun voelt de club ook bij haar seizoenkaarthouders. De dankbaarheid aan de  vele seizoenkaarthouders die (gedeeltelijk) afzien van de tegemoetkoming voor de gemiste wedstrijden van dit seizoen is groot. In totaal hebben 8.662 personen hun keuze doorgegeven via het online formulier. Vijfjaarkaarthouders kunnen hun keuze doorgeven via dit formulier. Van de 8.662 seizoenkaarthouders geeft 74 % aan de club te steunen door (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming.
 
Ook vanuit de FC Groningen Business Club kochten veel sponsorrelaties een virtueel ticket voor de Derby van het Noorden van afgelopen weekend. De accountmanagers van FC Groningen hebben de afgelopen weken tal van gesprekken gevoerd met sponsorrelaties. De steun vanuit het zakelijke netwerk van de club is duidelijk voelbaar en geeft energie om samen verder te gaan. 88 sponsorrelaties hebben hun keuze tot dusverre doorgegeven aan de club waarvan 85 bedrijven hebben aangegeven de club te steunen door (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming. In elf gesprekken werd het contract opengebroken en verlengd met liefst vijf seizoenen.

Samen naar de Grote Markt1
Gasterra

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5