Tijd voor de volgende stap in service en hospitality

28 juli 2022

Een bezoek aan Euroborg is meer dan alleen een wedstrijd van FC Groningen bekijken. Het is de plaats om nieuwe verbindingen te maken, te netwerken en te genieten. De Trots van het Noorden heeft als een van de pijlers in het beleidsplan opgenomen ‘het mooiste evenement’ van Noord-Nederland op te zetten. Horeca, service en hospitality zijn hierin van groot belang. Het team van FC Groningen Horeca krijgt de komende maanden hulp van interim-managers Paul Omta en Milo Berlijn om samen mooie stappen voorwaarts te kunnen zetten. 

_JZ_0273

Milo Berlijn is een echte horecaman en inspirator gespecialiseerd in gastvrijheid en service. Zijn jarenlange ervaring en enthousiasme brengt hij over op gesprekspartners en collega’s. Samen met het team van FC Groningen Horeca zal worden gekeken hoe de verschillende doelgroepen binnen het zakelijke segment van de Trots van het Noorden nog beter te binden en te boeien.
 
Paul Omta is een vakman op het gebied van gastvrijheid en events. Iemand die voorop loopt en zijn team en de gast enthousiasmeert. Met zijn jarenlange ervaring bij verschillende bedrijven heeft Omta een goed oog gekregen op het gebied van processen en efficiëntie. Door Omta en Berlijn tijdelijk aan het gedreven team van FC Groningen Horeca toe te voegen verwacht de club de komende maanden mooie stappen te gaan zetten. Beide heren gaan het team van 1 augustus tot medio november 2022 begeleiden. Als derde persoon gaat Remko Fuchs de club helpen op het gebied van publiekscatering.
 
Beleving, gastvrijheid en service
“In navolging op onze samenwerking met Vermaat, gericht op food, willen we ook op het gebied van service, gastvrijheid en beleving een volgende stap zetten,” zegt Kevin Roossien, manager Sales & Hospitality bij FC Groningen. “Het afgelopen seizoen is een mooie ontwikkeling ingezet door ons team, dat we een mooi vervolg gaan geven met hulp van Milo en Paul. Het is bekend dat we de afgelopen periode op zoek zijn geweest naar een horecamanager, maar we hebben de geschikte kandidaat nog niet kunnen binnenhalen. Door de samenwerking met Milo en Paul zorgen we ervoor dat het proces in het verbeteren van beleving, gastvrijheid en service niet stil komt te staan.”

FC Groningen heeft voorafgaand aan dit seizoen een prijsverhoging doorgevoerd wat betreft eten en drinken in het stadion. “De inkoopprijzen van drank en eten zijn fors gestegen en die veranderingen moeten we ook doorvoeren in onze verkoopprijzen. Dat zullen ook sponsors gaan merken,” aldus Roossien.
 
Sportsbar ‘Club 1971’
Na de zomer zal FC Groningen tevens de eerste fase van haar vernieuwde sportsbar ‘Club 1971’ presenteren, evenals verschillende zakelijke concepten waarmee de club op het gebied van horeca-aanbod de komende seizoenen wil gaan werken. “Daarnaast hebben we geluisterd naar de behoeften van onze sponsorrelaties, die ons via het hospitality-onderzoek goede inzichten hebben gegeven in ‘quick wins.’ Zaken die we direct kunnen aanpassen en verbeteren. We verwachten met ons enthousiaste team en de hulp van beide interim-managers goede stappen te gaan zetten en alle bezoekers op zowel wedstrijddagen als niet-wedstrijddagen een fantastisch evenement te bieden,” besluit Roossien.

In onderstaande video legt algemeen directeur Wouter Gudde een toelichting over de veranderingen aan de start van het nieuwe Eredivisie-seizoen. 

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
blokken-site-_0004_Wine _ Dine
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5