Payt na vijf maanden op 9de plek bekendste shirtsponsor Eredivisie

25 november 2017

VI heeft samen met onderzoeksbureau Nielsen Sports een uitgebreid onderzoek gedaan naar het kennisniveau en de mening van de bezoekers op VI.nl met betrekking tot shirtsponsoring. Het onderzoek bestond uit een vragenlijst op VI.nl over shirtsponsoring. In twee dagen tijd hebben ruim 4.500 bezoekers de vragenlijst ingevuld Onze hoofdsponsor Payt komt uit het onderzoek met 9 % spontane naamsbekendheid en staat daarmee op de gedeelde 9de plek in de Eredivisie. Een goed resultaat aangezien Payt pas sinds dit seizoen hoofdsponsor van FC Groningen is.

Commercieel directeur Robbert Klaver vindt het mooi om te zien dat Payt bekender wordt bij het brede publiek. “We zijn samen met Payt druk bezig een succescase te bouwen. Payt is nog niet een merk dat iedereen al kent maar daar werken we hard aan. Daarnaast krijgen wij als club Payt bij veel mooie organisaties om tafel waardoor de klantenportefeuille al aardig is gegroeid. We maken dus mooie stappen”.
 

“We zijn samen met Payt druk bezig een succescase te bouwen"
“We zijn samen met Payt druk bezig een succescase te bouwen"

Naast Payt wordt ook Essent nog veelvuldig genoemd in het onderzoek. Logisch geeft Robbert Klaver aan: “Essent is zes jaar onze hoofdsponsor geweest. Ook met Essent hebben we lading gegeven aan de samenwerking. Aankomende week gaan wij zelfs met Essent naar de uitreiking van de SponsorRingen 2017 omdat onze activatie ‘Een nachtje slapen in het stadion’ is genomineerd”. Opvallend is dat ook Noordlease, nu naamgever van het stadion, nog wordt genoemd in het onderzoek. “Noordlease heeft ook veel gehad aan het hoofdsponsorschap. Leuk om te zien dat zij nog steeds genoemd worden”, aldus Klaver.

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5