Fehrman nieuwe manager partnerships FC Groningen

4 maart 2020 / vandaag

Bastiaan Fehrman wordt per 1 mei 2020 de nieuwe manager partnerships van FC Groningen. De 26-jarige geboren Groninger komt over uit de Verenigde Staten, waar hij de laatste jaren verantwoordelijk is voor het uitbreiden van de portefeuille partnerships bij Chicago Fire FC, de club waar voormalig FC Groningen-speler Johan Kappelhof voetbalt en eerder ook Michael de Leeuw actief was.

Bastiaan Fehrman werd in oktober 1993 geboren in Stadskanaal en groeide op in Rolde. Samen met zijn vader was hij seizoenkaarthouder van FC Groningen. Fehrman studeerde commerciële economie aan de Hanzehogeschool Groningen. In 2014 verhuisde hij naar de Verenigde Staten. Daar startte hij in diverse commerciële functies bij Richmond Kickers (Virginia), een voetbalclub op het tweede niveau van de Amerikaanse voetbalpiramide; de United Soccer League (USL). Fehrman specialiseerde zich in Richmond in partnerships.

Fehrman_Bastiaan

Chicago
In 2017 maakte Fehrman de overstap naar de Major League Soccer (MLS) en ging hij aan de slag bij Chicago Fire Football Club, in de staat Illinois. Daar had Fehrman met zijn collega’s stevige concurrentie van grote sportorganisaties als Chicago Cubs (honkbal), Chicago Bulls (basketbal), de Blackhawks (ijshockey) en de Bears (American Football).

Algemeen directeur Wouter Gudde is blij met de komst van Fehrman naar Groningen. “Om zich te onderscheiden van andere populaire sporten dienen voetbalclubs in de VS zichzelf op zakelijk niveau te onderscheiden door bijzonder creatief en vooruitstrevend te zijn in partnerships. Dit vraagt een hoog niveau van meedenken met de partner om de doelstellingen te realiseren. Sportsponsoring ligt in Amerika op een hoger niveau dan in Nederland, zeker als je kijkt naar de partnerships. We zijn al trots op onze huidige partners en ervan overtuigd dat Bastiaan een meerwaarde is voor hun partnerships met FC Groningen en denken dat hij ook in staat is nog meer bedrijven uit Noord-Nederland aan de club te binden.”

Hoog niveau
Fehrman denkt met zijn ervaringen in Amerika een goede bijdrage te kunnen leveren aan de commerciële ontwikkelingen bij FC Groningen. “De manier waarop sport in de Verenigde Staten wordt beleefd en de wijze waarop het wordt georganiseerd, is van een uitzonderlijk hoog niveau. Na een aantal goede gesprekken met algemeen directeur Wouter Gudde en de rest van het team geloof ik erin dat er prachtige dingen staan te gebeuren bij FC Groningen. De mogelijkheid om hiervan onderdeel te mogen gaan uitmaken, bij de club waarmee ik ben opgegroeid, is uniek en iets waarin ik heel veel zin heb. Als manager partnerships ga ik nauw samenwerken met de partners van de club om samen door te groeien en nieuwe doelen te bereiken. Ik kijk er naar uit om samen met de rest van het commerciële team mooie dingen neer te zetten.”

Commerciële organisatie
De commerciële organisatie van FC Groningen wordt aangestuurd door algemeen directeur Wouter Gudde. Jepko van Roon (horecamanager), Edwin Froma (marketingmanager), Kevin Roossien (salesmanager) en Bastiaan Fehrman (partnershipsmanager) geven operationeel leiding aan het nieuw gevormde commerciële blok van de Trots van het Noorden. “Door onze commerciële tak op deze manier in te richten, kunnen afdelingen veel beter samenwerken en denken wij aan de ene kant meer en grotere relaties aan ons te binden, maar aan de achterzijde ook de deur dicht te houden en sponsors dus langer voor de club te behouden.”, licht Gudde de veranderingen binnen de organisatie toe.

Fehrman_Bastiaan_001
Gasterra

Praat mee

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5