Elftal Vragen aan…Jeroen Bezu (Joy House of Brands)

31 maart 2021

Joy House of Brands is een kledingzaak in Roden voor het gehele gezin. Eigenaar Jeroen Bezu is een echte FC-supporter en de laatste tien jaar als sponsor verbonden aan de Trots van het Noorden. Joy zet in op service en eerlijkheid. De trouwe klantenkring een goed en verantwoord product bieden, is waar Bezu energie van krijgt. 

20210331JOY1

Kunt u beschrijven wat uw bedrijf doet?
“Joy House of Brands is de plek voor een nieuwe outfit voor het hele gezin. We zijn al 40 jaar gevestigd in Roden en bieden om 2500m2 de beste merken aan voor dames, heren en kinderkleding. Wij zijn gespecialiseerd in spijkerbroeken. Hierin kunnen we echt iedereen voorzien. Ons bedrijf kenmerkt zich door service, eerlijkheid en een goede bak koffie. Iedereen is welkom en komt ook graag bij Joy, jong of oud.”
 
2 Wat is voor u de zakelijke meerwaarde van FC Groningen en waarom bent u sponsor?
“Allereerst ben ik supporter. Al jong kwam ik met mijn vader in het Oosterpark en was ik gegrepen door het groen-wit. Na jarenlang een seizoenkaart in Oosterpark en Euroborg zijn we nu ongeveer 10 jaar sponsor. De grootste meerwaarde zit in het samen met mijn vader voetbal kijken en veel bekenden spreken die we later ook mogen verwelkomen in de winkel, of waarmee we inmiddels een samenwerking hebben.”
 
3 Welke raakvlakken heeft uw business met topsport?
“De modebranche is een behoorlijk concurrerende markt. Hierin is transparantie steeds belangrijker en zijn de uitdagingen om een schoon en verantwoord product te bieden enorm belangrijk. Wij kiezen er bij Joy voor om alleen samen te werken met leveranciers die middels een ‘Code of Conduct’ duidelijk laten zien waar ze voor staan in de strijd tegen misstanden, milieuverontreiniging en hoe ze omgaan met hun personeel en diens veiligheid. We willen onze trouwe klanten een goed en verantwoord product bieden.”
 
4  Wat zijn voorbeelden van successen die u zakelijk via FC Groningen heeft bereikt?
“Met Joy House of Brands Roden en joy.nl richten we ons vooral op de eindconsument. Hierdoor hebben we minder grote projecten met andere sponsoren, maar zien we wel veel bekende koppen bij ons over de vloer. Soms voor zichzelf, een ander moment voor de familie. Door ons brede assortiment dames, heren en kinderkleding kunnen we echt het hele gezin aankleden. Vaak zijn gezinnen dan ook iets langer bij ons binnen en slaagt ook iedereen. De extra bekendheid onder de supporters is voor ons een hele positieve stimulans.”
 
5 Wat is uw eerste herinnering aan FC Groningen?
“Mijn eerste herinnering aan FC Groningen was samen met mijn vader naar het Oosterpark te gaan. Een hele beleving als je een jaar of 10 bent. Onder de tribune een grote cola halen voordat de wedstrijd begon. Prachtig! Dat hoop ik mijn zoon ook mee te mogen geven in het huidige stadion!”
 
6 Wat is uw mooiste FC-moment?
“Dat blijft de bekerfinale. We waren destijds ook als sponsor mee naar Rotterdam. Na een rondvaart in de haven naar de Kuip die al voor de helft groen-wit was. Wat een enorme beleving was dat. We zaten op de allerbovenste rij van de Kuip, toen Albert Rusnak beide goals maakte bleef het stadion schudden. Een enorm groen wit volksfeest!”
 
7 Met welke (oud-) FC’er zou u uzelf vergelijken?
“Ik vind het een prachtige sport, maar kan zelf totaal niet voetballen. Mezelf vergelijken vind ik dan ook niet heel makkelijk. Wel zie ik bij Sergio Padt waarden waar ik mezelf in kan vinden. Hij heeft van alles naar zijn hoofd gehad, maar staat er altijd en is betrouwbaar. Dat zijn twee eigenschappen die ik ook voor mezelf nastreef.”
 
8 Wat was het moment uw huidige functie?
“Wij zijn een familiebedrijf, opgericht door onze ouders. Mijn zus Pascal en ik zijn dus de tweede generatie in de directie.”
 
9 Hoe is uw bedrijf gegroeid in de laatste vijf jaar?
“De laatste jaren hebben we gebruikt om een volledig assortiment te kunnen bieden aan dames, heren en kinderen. Ook is ons segment opgeschoven. We zijn iets omhoog gegaan qua prijs, maar kunnen hierdoor wel een veel mooier product leveren. Ook de service en niveau van winkel en personeel is gestegen. Hierdoor is shoppen bij Joy echt een gezellig uitje geworden. Althans… Dat was het tot Covid19 toesloeg.”
 
10 Wat zijn de groeidoelstellingen voor de komende vijf jaar en hoe gaat u dat bereiken?
“De komende vijf jaar zullen wij voor een groot deel bezig zijn om de negatieve gevolgen van de coronacrisis weg te werken. De maatregelen in 2020 waren tot december pittig, maar te overleven als bedrijf. De verplichte winkelsluiting met elf weken vanaf 15 december was helaas een hele andere wedstrijd. We hebben ontzettend veel omzetverlies opgelopen, vaste lasten liepen door en het persoonlijk bezorgen van de pakketjes was juist veel duurder. Wel heeft dit bezorgen geleid tot veel positieve geluiden onder onze klanten. Sinds kort mogen we weer 1 klant per 25m winkelvloeroppervlakte ontvangen. Hierdoor kan men weer als normaal komen winkelen, maar wel in een extra veilige omgeving. Het vrijblijvende komt hierdoor weer terug. Erg belangrijk, want we willen de klant juist niet het gevoel geven dat ze iets ‘moeten’.”
 
11 Wie is uw inspiratiebron?
“Dan kom ik toch bij Arjen Robben terecht. Nadat we hem hebben zijn basisdebuut hebben zien maken thuis tegen Feyenoord heeft hij een prachtige carrière gehad en alles meegemaakt in zijn sport. Prachtige hoogtepunten, maar ook diepe dalen. Dat zo’n sportman nu zo ver gaat voor zijn club vind ik oprecht fantastisch. Hiervoor heb ik alleen maar enorm veel respect, maar dit geeft mij nu ook extra energie om niet op te geven en het prachtige familiebedrijf vol gas door te zetten naar wellicht wel de volgende generatie!"

Laatste nieuws

FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi4
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi2
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi6
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi3
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi
FCG160902_TEGELS_300X250PX_300ppi5