Veelgestelde vragen

Algemeen

Klantenservice

Heeft u vragen? Of loopt u tegen problemen aan? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. We zijn we op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur te bereiken via 050-5878787 (kies optie 5) of via de klantenservice.

Heeft u een klacht? Als u een klacht hebt over onze producten of over onze service dan kunt u contact met ons opnemen via de klantenservice. Wij streven er naar om binnen twee werkdagen te reageren.

​Klantenservice
 

Wat zijn de verzendkosten?

Uw verzending wordt GRATIS verzonden bij een besteding van €50,- of meer. 

Onder de €50,- hanteren we verzendkosten van €5,50. 
Verzendingen naar het buitenland betalen altijd verzendkosten. FC Groningen Merchandise berekent voor verzending de volgende prijzen:

Binnen Nederland boven de €50,-  | GRATIS
Binnen Nederland
onder de €50,-  | €5,50


Buiten Nederland betaal u altijd verzendkosten. 

Europa 1 | €15,00 
(België, Denenmarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk)


Europa 2 | €20,00
(alle overige landen in Europa (excl. Rusland))

Overige landen | €25,00
(alle landen buiten Eruopa (incl. Rusland))

 

Kan ik een cadeaubon kopen?

Een cadeaubon kunt u alleen fysiek in de winkel aanschaffen. Het is helaas niet mogelijk om deze online aan te schaffen of te verzilveren.
 

Krijg ik korting met mijn Seizoenkaart, Clubcard of Junior Club kaart?

Ja, je krijgt 10% korting op niet afgeprijsde artikelen. De barcode van uw seizoen, club of Junior Club kaart kunt u in de winkelwagen invullen bij het kopje: "Heb je een kortingscode of seizoenkaart / clubkaart?
Vul deze dan hieronder in" 
De korting wordt vervolgens automatisch verrekend in uw winkelwagen.
 

Kan ik mijn bestelling afhalen in een fysieke winkel?

Nee, dit is momenteel helaas niet mogelijk. Wel kunt u een afspraak maken om bij ons te komen winkelen. Neem hiervoor contact met ons op via de klantenservice
 

Bestellen

Krijg ik korting met mijn Seizoenkaart, Clubcard of Junior Club kaart?

Ja, je krijgt 10% korting op niet afgeprijsde artikelen. De barcode van uw seizoen, club of Junior Club kaart kunt u in de winkelwagen invullen bij het kopje: "Heb je een kortingscode of seizoenkaart / clubkaart?
Vul deze dan hieronder in" 
De korting wordt vervolgens automatisch verrekend in uw winkelwagen.
 

Uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?

U kunt in de FC Groningen webshop betalen met de volgende betaalmethoden:
   - iDeal
   - Afterpay
   - Paypal
   - Creditcard (Mastercard en Visa)
 

Ik heb een artikel besteld zonder korting, terwijl ik hier wel recht op heb. Kan ik dit nog wijzigen?

Met de seizoen- , Club- of Junior Club kaart heeft u recht op 10% korting. Als deze korting niet verrekend is, omdat u net lid bent of omdat er een technisch mankement is ten tijde van het bestellen, neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld in dit contact uw ordernummer en de barcode van uw seizoen-, Club- of Junior Club kaart samen met het probleem. Het kortingsbedrag dat u van ons tegoed hebt, wordt, afhankelijk van goedkeuring en uw bank, binnen 7 werkdagen retour gestort op uw rekening.
 

Het artikel/maat dat ik zoek is uitverkocht, komt deze weer op voorraad?

Als een artikel of uw maat momenteel niet beschikbaar is, dan kan deze weer aangevuld worden bij de eerstvolgende levering. Kijk daarom regelmatig op de website om dit te controleren. Let op! Uitverkochte officiële teamwear komt niet opnieuw op voorraad behalve als anders wordt aangegeven. 
 

Leveringen

Kan ik mijn bestelling afhalen in een fysieke winkel?

Nee, dit is momenteel helaas niet mogelijk. Wel kunt u een afspraak maken om bij ons te komen winkelen. Neem hiervoor contact met ons op via de klantenservice
 

Wat is de levertijd?

De levertijd is normaal gesproken tussen 2-3 werkdagen.** Het kan voorkomen, wanneer een product bijvoorbeeld tijdelijk is uitverkocht, dat de verzending wat meer tijd nodig heeft. Als uw bestelling in handen komt van onze bezorgdienst ontvangt u de volgende dag een e-mailbericht met een Track & Trace code. U kunt de link in de e-mail openen en kun zo u uw pakketje volgen.
 
 ** In verband met extreme drukte bij onze koeriers is de levertijd op dit moment langer dan je van ons gewend bent. Het kan dus langer duren voordat je een Track & Trace code ontvangt.
 

Waar blijft mijn bestelling?

We streven er als FC Groningen Fanshop altijd naar om bestellingen binnen onze bezorgtermijn te leveren, echter kunnen onvoorziene zaken tot vertraging leiden. Zo kan het zijn dat een pakket buiten onze macht bijvoorbeeld te lang bij de verzender blijft liggen. In dergelijke gevallen kan het een aantal werkdagen langer duren alvorens de bestelling wordt geleverd.  Als uw bestelling in handen komt van onze bezorgdienst ontvangt u de volgende dag een e-mailbericht met een Track & Trace code
 

Kan ik een bestelling plaatsen op een adres met postbus- of antwoordnummer?

Nee. U kunt helaas geen bestelling plaatsen op een adres met postbus- of antwoordnummer.
 

Ik heb geen Track & Trace ontvangen.

Als uw bestelling in handen komt van onze bezorgdienst ontvangt u de volgende dag een e-mailbericht met een Track & Trace code. Heeft u deze niet ontvangen? Kijk dan in uw ongewenste email inbox. In sommige gevallen belandt de e-mail hier. Heeft u helemaal geen e-mailbericht van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wie bezorgt mijn bestelling?

FC Groningen heeft een samenwerking met fietskoeriers.nl. Fietskoeriers.nl heeft de ambitie om zoveel mogelijk pakketjes op de fiets te bezorgen. Op deze manier dragen wij bij aan een duurzame manier van vervoer. Hiernaast zijn ze door de relatieve kleinschaligheid flexibel en klantvriendelijk. Mocht uw bezorgadres toch te ver fietsen zijn dan wordt uw bestelling bezorgd door DHL. Voor meer informatie over fietskoeriers.nl kunt u hier terecht.

Wat zijn de verzendkosten?

Uw verzending wordt GRATIS verzonden bij een besteding van €50,- of meer. 

Onder de €50,- hanteren we verzendkosten van €5,50. 
Verzendingen naar het buitenland betalen altijd verzendkosten. FC Groningen Merchandise berekent voor verzending de volgende prijzen:

Binnen Nederland boven de €50,-  | GRATIS
Binnen Nederland
onder de €50,-  | €5,50


Buiten Nederland betaal u altijd verzendkosten. 

Europa 1 | €15,00 
(België, Denenmarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk)


Europa 2 | €20,00
(alle overige landen in Europa (excl. Rusland))

Overige landen | €25,00
(alle landen buiten Eruopa (incl. Rusland))

 

Bedrukking

Wat kost de bedrukking van een wedstrijdshirt?

U kunt tijdens het bestellen aangeven of ook bedrukking wilt toevoegen op het wedstrijdshirt. De kosten hiervoor zijn als volgt:

Naam Borst: €5,-
Rugnummer: €8,-
Eredivisie mouwbadge: €5,-
TOTO mouwbadge (18+): €3,50

Kan ik mijn FC Groningen wedstrijdshirt bedrukken?

Op de webshop kunt u kiezen voor bedrukking op het wedstrijdshirt. Wij bedrukken het nummer op de rug en de naam op de borst onder het FC Groningen logo. 

U kunt kiezen tussen een eigen naam en/of eigen nummer of een  bedrukking van je favoriete speler met naam en nummer. 

Wij drukken de naam in hoofdletters. (max, 12 tekens)

U kunt geen gebruik maken van speciale tekens.

Scheldwoorden, beledigende en/of racistische uitingen worden niet bedrukt

 

Is de bedrukking officieel?

Al onze bedrukking is de officiële bedrukking. Deze bedrukking is identiek aan de bedrukking die onze spelers tijdens hun wedstrijden op het shirt hebben staan.

Hoe groot wordt de bedrukking?

Het rugnummer komt op de rug tussen de twee sponsor logo’s in. De afmeting is in de hoogte 23,8cm. De breedte van het nummer is afhankelijk van het gekozen nummer.

De naam komt op de borst onder het FC Groningen logo. Deze is 1,35cm hoog en maximaal 12 tekens breed. 

Bij kindermaten zal de bedrukking kleiner zijn naar verhouding met de maat van het shirt.  

Hoelang duurt de verzending van een bedrukt shirt?

De levertijd is normaal gesproken tussen 2-3 werkdagen. Wij bedrukken de shirt direct bij ons in de winkel op de officiële manier. Het kan bij extreme drukte voorkomen dat er enkele dagen vertraging ontstaan.

Waarom staat de naam voorop de borst?

De officiële bedrukking van FC Groningen heeft het nummer op de rug en de naam op de borst onder het FC Groningen logo. Dit komt door de regelementen van de KNVB. Op de rug van een officieel Eredivisie shirt is plek voor een drietal bedrukkingen/uitingen. Twee daarvan zijn op dit moment bij FC Groningen bezet door sponsoren/partners. De derde plek wordt gebruikt voor een rugnummer. Er is dus niet meer ruimte om ook nog de naam te plaatsen. Hierom is er gekozen de naam op de borst te zetten.  

Kan ik ook mouwbadges op mijn FC Groningen wedstrijdshirt krijgen?

Ja. Tijdens het bestellen van het shirt kan u naast de optie voor naam en rugnummer ook de vinkje zetten bij de verschillende mouwbadges. Let op! De TOTO badge mag alleen worden verkocht aan personen boven de 18 jaar.

Kiest u voor een “Officieel wedstrijdshirt” dan is deze altijd voorzien van naam, rugnummer en mouwbadges. 

Kan ik ook mijn naam op de rug laten bedrukken?

Op onze webshop is het niet mogelijk te kiezen voor de naam op de rug. Als u via de webshop een shirt met bedrukking besteld maken wij deze altijd volgens de officiële manier.

Als u bij ons in de fysieke winkel komt kunnen we meer verschillende bedrukking maken. We kunnen dan ook een naam op de rug zetten.  

Kan ik op een later moment bedrukking aanschaffen?

Ja, u kan ten alle tijden bedrukking op uw wedstrijdshirt laten zetten bij ons in de winkel. Ook als u het shirt al een langeretijd in uw bezit heeft. Let op! Dit kan alleen fysiek bij ons in de winkel. 

Ruilen en Retourneren

Ik wil een artikel retourneren, hoe doe ik dat?

Bij uw bestelling zit een retour formulier geleverd, deze kunt u invullen en het pakket naar ons retourneren. Mocht u het formulier niet meer hebben, volg dan de volgende stappen:

1. Ga naar Ruilen en retourneren
2. Hier vind u een nieuw retourformulier 
3. Download de PDF en print deze uit  
4. Vul het formulier in en doe deze bij het te retourneren pakket
5. Plak de retourlabel op het pakketje 
6.Verzend uw pakket via een PostNL punt en bewaar het verzendbewijs

 

Wat is de status van mijn retourzending?

Het kan enkele dagen duren (+- 5 werkdagen) voordat wij uw retour zending daadwerkelijk ontvangen. Zodra wij uw pakketje retour hebben gekregen en gaan verwerken krijgt u van ons een emailbericht. 
 

Ik heb online een artikel besteld en wil dit artikel ruilen. Kan dat ook in de Fanshop?

Ja, online bestellingen kunnen worden geretourneerd/omgeruild in onze Fanshop. LET OP, u dient wel uw pakbon mee te nemen. Verzendkosten kunnen in dit geval echter niet terug verrekend worden.
 

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Dit is uiteraard nooit de bedoeling. Mocht dit wel gebeuren kunt u het beschadigde artikelen naar ons retourneren. Voor vragen over hoe te retourneren verwijzen we u graag naar: Veel gestelde vragen “Ik wil een artikel retourneren”.
 

Wanneer ontvang ik mijn geld terug na een retournering?

Wij doen ons best om uw retourzending binnen 14 dagen te verwerken en uw aankoopbedrag terug te storten naar de bij ons bekende betaalgegevens.

Binnen hoeveel dagen kan ik ruilen?

Alle artikelen (met uitzondering van gepersonaliseerde artikelen) die zijn gekocht via de webshop kunnen worden geretourneerd. Retour uw aankoop binnen 14 dagen. Het artikel mag alleen worden geretourneerd als deze compleet en in originele staat is. Het artikel mag niet zijn gebruikt of zijn gedragen (passen mag natuurlijk wel).
 

Ik heb een bedrukt artikel besteld, kan ik deze retour sturen of ruilen?

Helaas is het niet mogelijk gepersonaliseerde artikelen te retourneren.
 

Valt een Eredivisie- en Totobadge ook onder bedrukking?

Ja, dit valt onder bedrukking, de kosten voor de bedrukking bedragen €3,50 voor de Toto badge en €5,00 voor de Eredivisie badge.
 

Vriendenloterij cadeaukaart 20/21

Ik wil betalen met een Vriendenloterijpas, is dat mogelijk?

Heb je een Vriendenloterij cadeaucard ontvangen? Gefeliciteerd! Met de cadeaucard kunt u een aankoop doen in onze Fanshop! Helaas is het niet mogelijk om de vriendenloterij cadeaupas online te gebruiken.

De Fanshop op dit moment gesloten, wel is het mogelijk om een winkel afspraak te maken. Neem contact op met onze klantenservice voor het maken van een afspraak.