Dizain nieuwe Vriend van de Opleiding

5 december 2019 / vandaag

Dizain is toegetreden tot de Vrienden van de Opleiding. Het strategisch en creatief merkenbureau heeft een overeenkomst getekend voor de periode van drie jaar.

René Blokzijl, Managing Partner van Dizain, en Hoofd Opleiding Peter Jeltema van FC Groningen tekenden afgelopen week de overeenkomst. Blokzijl, als sponsor met zijn bedrijf reeds betrokken bij Sedoc Voetbalschool en de amateurverenigingen Velocitas 1897, Be Quick 1887 en SV Bedum, raakte in 2016 direct betrokken bij de club doordat zoon Thijmen ging voetballen in de Opleiding.

Blokzijl sr. over zijn betrokkenheid bij het voetbal in Groningen: “Zelf ben ik een enorme sportliefhebber en voetbalfanaat. Al in de tijd van het Stadion Oosterpark was ik aanwezig bij de wedstrijden aan de Zaagmuldersweg. In het amateurvoetbal ben ik in diverse hoedanigheden betrokken geweest bij de clubs waarvan ik lid was.”

Budget
Thijmen is bezig aan zijn vierde seizoen en is gedurende dit seizoen vanuit de onder-15 doorgeschoven naar onder-17. “Er was al eerder een vraag gekomen of ik wellicht Vriend van de Opleiding wilde worden,” aldus René Blokzijl. “Maar een aantal jaren geleden dacht ik nog ‘heeft een profclub dat geld echt nodig’? Dus besteedde ik ons sponsorbudget liever bij amateurclubs in de omgeving. Maar inmiddels is me duidelijk geworden dat ook de Opleiding van FC Groningen erg creatief moet zijn en er voor diverse zaken budget buiten de reguliere begroting geregeld moeten worden.”

Sinds de oprichting van de Vrienden is het organiseren van buitenlandse trips en activiteiten één van de zaken die bekostigd worden vanuit het budget. “En momenteel is men hard bezig het bedrag voor  ‘De Schuur’ in te zamelen. Allemaal mooie doelen die bijdragen aan de verdere ontwikkeling van al die spelers in de Opleiding van FC Groningen.”

Profiel
René Blokzijl stelt tot slot zijn bedrijf voor: “Dizain is een strategisch en creatief merkenbureau dat dat merken helpt hun oerkracht en bijbehorende positionering te bepalen en vertaalt deze naar een unieke merkbeleving. Online en offline.”

Pag.59 vrienden van de opleiding banner
Gasterra

Praat mee

Laatste nieuws