string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Zichtbaarheid houdt altijd hoge waarde.

Woensdag 04 november 2020 om 11:00

FC Groningen mist haar supporters en sponsorrelaties enorm tijdens de wedstrijden op de tribunes. Voetballen in een vol Hitachi Capital Mobility Stadion is het mooiste dat er is. De sfeer, het samenzijn en de energie die wordt overgebracht op het team. Voor sponsorrelaties komt daar ook nog eens de attentiewaarde van hun sponsoruiting bij. Zichtbaarheid is altijd belangrijk en dat kan door creatief te zijn, zelfs in een leeg stadion van grote waarde blijven. 

media-exposure2

De klap was groot toen de Trots van het Noorden enkele dagen voor de kraker tegen Ajax hoorde dat de tribunes leeg moesten blijven vanwege de verscherpte coronamaatregelen. Juist het duel met de Amsterdammers was één waar velen zich al zo lang op hadden verheugd. Door creatief en snel denken lukte het de club om doeken te realiseren op de publieksvakken goed zichtbaar voor de televisiekijker.
 
Als eerste club in de Eredivisie had de Trots van het Noorden haar tribunes niet geheel leeg. In het midden – direct in het gezichtsveld van de televisiekijker – lag een doek met de tekst ‘Niemand krijg het Noorden klein’ als gebaar richting de trouwe achterban van de FC. Op de overige doeken stonden uitingen van partners van FC Groningen.
 
Hoge mediawaarde
Volgens onderzoek is de mediawaarde van de doeken alleen al door de live-registratie van FOX Sports de afgelopen drie thuiswedstrijden (Ajax, FC Utrecht en VVV-Venlo) bijna 80 duizend euro per wedstrijd. Daar is de waarde van de zichtbaarheid tijdens de samenvattingen online of op televisie en op fotografie zowel online als gedrukte media nog niet bij gerekend. Onder de huidige omstandigheden springt ook de LED-boarding langs het veld extra in het oog, de plek om via FC Groningen een groot publiek te bereiken.
 
Exposure is van grote waarde en essentieel voor bedrijven om te groeien. FC Groningen biedt de mogelijkheid om zichtbaar te zijn bij een groot publiek, miljoenen voetballiefhebbers. Het commerciële team van FC Groningen heeft twee specialisten in huis op het gebied van mediawaarde en exposure. Detlev Coopman en Ferry de Rooij bespreken graag de enorme kansen die er liggen voor sponsorrelaties van de club.
 
Zichtbaarheid loont
Of het nu in het Hitachi Capital Mobility is op één van de doeken op de tribunes of de boarding langs het veld, op de LED-boarding van het TopsportZorgCentrum, waar dagelijks duizenden automobilisten langsrijden, of in één van de printuitgaven van de Trots van het Noorden zoals de onlangs verschenen presentatiegids. Zichtbaarheid is altijd belangrijk en loont zelfs in een periode waarin zonder publiek wordt gespeeld, al hoopt iedereen graag weer zo snel mogelijk met supporters op de tribunes te kunnen voetballen. Want niets is zo mooi als samen in het stadion genieten van de FC.

20201031GRONINGENVVV019

Gerelateerd nieuws.

14 uur geleden

Van Eigen Bodem met Tijmen Theusink: ‘Mijn droom is om in het 1e van Groningen te mogen voetballen’

2 weken geleden

Van Eigen Bodem met Mauro Koster: ”Mijn vader heeft me geleerd om altijd hard te werken!’

4 weken geleden

Strijd op het Shuffleboard