Update: Teller op 2.870 seizoenkaarten, ook steun businessclub voelbaar

26 april 2021

Ruim 2.400 FC-supporters kochten of verlengden afgelopen drie weken hun seizoenkaart bij FC Groningen. Op dit moment zijn 2.870 supporters (inclusief de 468 vijfjaarkaarthouders) voor het seizoen 2021/2022 verzekerd van een plaats in het Hitachi Capital Mobility Stadion. Van de sponsorrelaties met een aflopend contract heeft ruim een derde de overeenkomst met FC Groningen al verlengd. 

MicrosoftTeams-image (4)

Het commerciële team van FC Groningen voert sinds eind januari vele gesprekken met sponsorrelaties omtrent de eventuele tegemoetkoming van de – door de coronarichtlijnen – gemiste wedstrijden. Met de sponsorrelaties van wie het contract na dit seizoen afloopt, worden gesprekken gevoerd over verlenging van de overeenkomst.
 
FC Groningen Business Club
“We voelen ons zeer gesteund door de leden van de FC Groningen Business Club,” vertelt salesmanager Kevin Roossien. “Ruim een derde van de aflopende contacten hebben we al kunnen verlengen en we zijn nog met veel sponsorrelaties in gesprek. Daarnaast hebben 21 sponsors besloten een zogenaamd ‘Grote Markt pakket’ af te nemen, een overeenkomst voor de komende vijf seizoenen.”
 
Met vrijwel alle sponsorrelaties is inmiddels persoonlijk contact geweest over een eventuele tegemoetkoming voor de door de coronarichtlijnen gemiste wedstrijden van dit seizoen. Tot dusver hebben 282 zakelijke relaties (63%) een definitieve keuze doorgegeven en liefst 222 relaties van deze groep heeft aangegeven FC Groningen te steunen door (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming. “Het geeft aan hoeveel clubliefde er binnen onze FC Groningen Business Club zit. We zijn de leden dan ook zeer dankbaar voor hun steun,” aldus Roossien. 

MicrosoftTeams-image (5)

16 juni
De teller van het aantal seizoenkaarthouders voor het seizoen 2021/2022  staat momenteel op 2.870. Seizoenkaarthouders die hun kaart bij FC Groningen nog niet hebben verlengd, hebben nog tot en met 16 juni om hun plaats in het Hitachi Capital Mobility Stadion te verlengen. Supporters die vóór deze datum hun kaart verlengen, zijn in het seizoen 2021/2022 zeker van hun huidige plek. De plaatsen die op dit moment niet zijn gereserveerd voor huidige seizoenkaarthouders, zijn per direct beschikbaar voor iedereen. Seizoenkaarthouders die van plek willen ruilen, krijgen op 23 juni tijdens de zogenaamde ruildag voorrang om één van de vrijgekomen plaatsen te bemachtigen.
 
Nieuw pasje
De 2.402 seizoenkaarthouders die hun kaart voor het volgende seizoen hebben verlengd of nieuw hebben aangeschaft, hebben dit gedaan via tickets.fcgroningen.nl. Het tijdig verlengen of aanschaffen van een seizoenkaart zorgt ervoor dat FC Groningen zeker is dat iedere supporter zijn of haar nieuwe pasje op tijd binnen heeft. FC Groningen is zeer dankbaar voor de hartverwarmende steun van haar trouwe achterban.
 
Ticketingsysteem
Voor het verlengen of aanschaffen van een seizoenkaart is dit jaar een extra handeling nodig. FC Groningen is overgestapt op een ander ticketingsysteem om het gebruiksgemak voor supporters te verbeteren. Alles is ondergebracht in één ‘Mijn FC Groningen’-account. Hierdoor is het wel noodzakelijk dat supporters zich opnieuw registreren bij de club. Uitleg over hoe de eenmalige registratie werkt, is hier te vinden.
 
FC Groningen kijkt er enorm naar uit om weer supporters te ontvangen in het stadion. Mocht er onverhoopt vanwege overheidsmaatregelen toch nog niet met publiek worden gespeeld in het seizoen 2021/2022, dan doet de FC opnieuw de belofte dat het mogelijk is om geld terug te vragen voor de gemiste wedstrijden. Dit om supporters voldoende zekerheid en grip op de eigen situatie te bieden.

samen-koop-ssc-19201080

Tegemoetkoming
FC Groningen heeft de huidige seizoenkaarthouders begin dit kalenderjaar gevraagd een keuze te maken over een eventuele tegemoetkoming voor de – door de coronamaatregelen – gemiste wedstrijden van dit seizoen. Inmiddels heeft 82,1 procent van de seizoenkaarthouders een definitieve keuze doorgegeven en is duidelijk dat 72,5 procent van deze groep heeft laat weten (gedeeltelijk) af te zien van tegemoetkoming. Seizoenkaarthouders die nog niet hebben gereageerd op het verzoek tot het doorgeven van hun keuze wat betreft eventuele tegemoetkoming, wordt verzocht voor 31 mei de keuze door te geven via dit formulier.

beleidsplan-1
Gasterra

Laatste nieuws