Social media

FC Groningen is te volgen via een aantal online kanalen. Op deze manier blijven de supporters op de hoogte over allerlei zaken rondom de Trots van het Noorden. De meeste supporters worden bereikt via de officiële Facebookpagina van FC Groningen. Facebook.com/fcgroningen telde op 1 juni 2016 al meer dan 88.000 likes, een enorme stijging in vergelijking met een aantal jaar geleden. Hiermee neemt FC Groningen een stevige vijfde plaats in op de ranglijst van Eredivisieclubs.
 

--instagram-logo-2013--facebook-logo-png--twitter-logo-2013-png-23

Het seizoen 2015/2016 leverde voldoende momenten op om te bespreken via Facebook. De Europese wedstrijden tegen SC Braga, Olympique Marseille en FC Slovan Liberec leverden sportief niet het gewenste resultaat, maar zorgde wel voor veel steun middels de welbekende Like-duim.

twitter-icon-8

Uiteraard ontbreekt FC Groningen niet op Twitter. Via de officiële accounts van @fcgroningen (47.840 volgers) en @jdnijland, het persoonlijke Twitteraccount van algemeen directeur Hans Nijland (26.500 volgers), blijven supporters in maximaal 140 tekens dagelijks 24/7 op de hoogte van al het nieuws, ontwikkelingen en activiteiten rondom de FC.

instagram-icon-1

Op het officiële Instagram-account van FC Groningen staan de mooiste wedstrijdfoto's, filmpjes, maar ook graphics. In korte tijd heeft FC Groningen meer dan 15.000 volgers aan zich weten te binden. In het seizoen 2016/2017 zal Instagram een belangrijkere rol gaan innemen in de onderlinge communicatie met de supporters.

syFSpLD0

Snapchat is het nieuwste kanaal van FC Groningen. Door middel van exclusief beeldmateriaal krijgen onze volgers een kijkje achter de schermen. Voeg fcgroningen1971 toe op Snapchat en neem bijvoorbeeld een kijkje in de kleedkamer voor de wedstrijd.