string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

FC Groningen trendsetter op Social Media gebied.

Vrijdag 09 november 2012 om 14:07

De actieve koers die FC Groningen de afgelopen tijd vaart op het gebied van social media werpt zijn vruchten af. De nadrukkelijke aanwezigheid van de Trots van het Noorden op online platformen als Facebook, Twitter en YouTube is meetbaar succesvol: zo heeft het twitteraccount van FC Groningen inmiddels zo’n 13.500 volgers en met meer dan 16.000 likes weten ook de fans de Facebook pagina van de club goed te vinden. Het eigen YouTube kanaal biedt de groeiende schare volgers met onder anderen voorbeschouwingen, samenvattingen en jeugdwedstrijden, een extra kijkje achter de schermen.

Naast bovengenoemd succes koos FC Groningen voor een nog grondiger aanpak. Middels de samenwerking met het Groningse Crowdynews krijgen fans nu in één oogopslag een overzicht van alle relevante social media op de homepage te zien. Om een volledig overzicht te zien van alle tweets, RSS nieuwsfeeds, foto’s en video’s is er zelfs een volledig social media katern toegevoegd.
Hans Nijland: “De absolute kers op de taart. Met Crowdynews bevestigt FC Groningen dat het vooroploopt op het gebied van social media. We komen hiermee nu volledig tegemoet aan de wensen van onze fans. Tegelijkertijd,” vervolgt Nijland, “zijn kernwaarden bij de implementatie van Social Media voor FC Groningen innovatie en dat de Trots van het Noorden een echte volksclub is. “Het Groningse bedrijf Crowdynews is de enige ter wereld dat hiertoe in staat is. Hun software heeft bewezen social media op een veilige en unieke manier te kunnen integreren. Dat hebben ze bij honderden online kranten wereldwijd naar tevredenheid voor elkaar gekregen, en nu dus ook bij ons.” “Een echte innovatorspositie;  uniek in de Eredivisie,” voegt Edwin Kuipers, CEO van Crowdynews, hieraan toe.
Over Crowdynews
Crowdynews is een Nederlandse ‘tech start-up’, opgericht in 2010.  De door Crowdynews ontwikkelde software combineert interessante en relevante inhoud uit sociale media met de inhoud van een website. Hierdoor stelt Crowdynews online uitgevers in staat om sociale media op een unieke manier te integreren in hun website. Veilig, aanpasbaar, geautomatiseerd en relevant. Het verbetert en verrijkt de gebruikerservaring door het stimuleren van discussie en de toevoeging van een dimensie van tijdigheid. Dit resulteert in een hogere betrokkenheid, meer pageviews en verkeer op de site. Voor meer informatie over Crowdynews, zie: http://www.crowdynews.com.

Gerelateerd nieuws.

1 week geleden

Van Eigen Bodem met Mauro Koster: ”Mijn vader heeft me geleerd om altijd hard te werken!’

3 weken geleden

Strijd op het Shuffleboard

3 weken geleden

Van eigen bodem met Tessa Niessink: ‘Hier leer je echt veel, vooral mentaal.’