Euroborg Horeca wordt 100% eigendom van FC Groningen

15 januari 2020 / vandaag

FC Groningen zal op 31 januari 2020 de aandelen van Martiniplaza Vastgoedmaatschappij B.V. in Euroborg Horeca B.V. overnemen en wordt dan met terugwerkende kracht per 1 januari 2020 voor 100% eigenaar van alle aandelen van Euroborg Horeca B.V. Sinds de verhuizing naar het huidige Hitachi Capital Mobility Stadion verzorgt Euroborg Horeca -tegenwoordig handelend onder de naam FC Groningen Horeca- de publieks- en businesscatering in het stadion.

FC Groningen was in de rechtsvorm van FC Groningen Beheer B.V. en later dochteronderneming Greenrock Holding B.V. sinds 22 december 2005 voor 50% eigenaar van de aandelen van Euroborg Horeca B.V. De andere helft van de aandelen was in handen van Martiniplaza B.V. en later van Martiniplaza Vastgoedmaatschappij B.V.

Uitgangspunt van de samenwerking was destijds het gezamenlijk investeren in een goed horecabedrijf door inbreng van financieringsmiddelen, de uitwisseling van expertise en de schaalgrootte bij de inkoop van diensten en leveringen, zoals het gezamenlijk inzetten van personeel en inkopen van food.

FC Groningen en MartiniPlaza hebben de afgelopen veertien jaar op een constructieve wijze samengewerkt, maar zien dit moment een goede gelegenheid om naast de directievoering nu ook de gehele bedrijfsvoering onder te brengen bij de Trots van het Noorden.

Daarmee krijgt FC Groningen invloed op het totale aanbod en het serviceniveau van alle horeca-activiteiten in het eigen stadion, zowel tijdens de thuiswedstrijden als ook op de evenementen op niet-wedstrijddagen. Over het bedrag dat met de aandelenoverdracht gemoeid is, doen betrokken partijen geen mededelingen.

Algemeen directeur Wouter Gudde over de overname van alle resterende aandelen Euroborg Horeca B.V.: “We zijn bezig met het neerzetten van een duidelijke visie voor de komende beleidsperiode met het streven om in ons Hitachi Capital Mobility Stadion de horeca op wedstrijddagen nog verder een impuls te geven en nóg meer activiteiten en evenementen buiten de wedstrijden om te organiseren. Hiervoor zal ook geïnvesteerd moeten gaan worden in het horecaconcept. Door de bedrijfsvoering volledig naar onze hand te zetten, geeft ons dit meer en betere mogelijkheden."

Algemeen directeur Willem de Kok van MartiniPlaza: “Wij hebben de afgelopen jaren met heel veel plezier samengewerkt met FC Groningen. Wij willen evenwel investeren in ons eigen Horecabedrijf en de productrange en kunnen daar nu de focus opleggen. De verkoop van onze aandelen komt dan ook op een goed moment en past binnen de strategie en de ontwikkeling van MartiniPlaza.”

200115EOA8924
Gasterra

Praat mee

Laatste nieuws