Een Elftal Vragen aan: Niels van Maaren (Bouwadvies van Maaren)

8 december 2021

Niels van Maaren is al ruim zeven jaar aan FC Groningen verbonden als sponsorrelatie. Met zijn onderneming Bouwadvies van Maaren heeft hij ambitieuze groeiplannen, maar zet daarnaast ook heel bewust in op werkgeluk. Wie met plezier aan het werk gaat, komt uiteindelijk verder. Lees hieronder de nieuwste editie van de rubriek ‘Een Elftal Vragen aan.’

van maaren

1. Kun je kort uitleggen wat Bouwadvies van Maaren doet?
“Bouwadvies van Maaren richt zich op omgevingsmonitoring en bouwtrajecten. Omgevingsmonitoring wordt toegepast bij risicovolle werkzaamheden en hierbij kun je denken aan het maken van monitoringsplannen, trillingsmetingen en opnames van bouwkundige en civiele objecten. Bij bouwtrajecten doen wij ontwerp tot oplevering van utiliteitspanden en woningbouw.
 
2. Waarom ben je sponsor?
“De voornaamste reden waarom ik in 2014 lid ben geworden van de FC Groningen Businessclub is om mijn netwerk te vergroten. Daarnaast nodig ik graag bestaande relaties uit bij wedstrijden om iets extra’s in de vorm van vermaak te bieden.”
 
3. Ondernemen gaat met vallen en opstaan. Wat hield je op de been in periodes waarin het minder goed ging?
“Je moet voornamelijk rustig blijven en vooruit kunnen kijken. Niet te lang in het negatieve blijven hangen van het heden. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!”
 
4. Wat is je eerste herinnering aan FC Groningen?
“Ik kwam voor het eerst in aanraking met FC Groningen op uitnodiging (van toenmalig accountmanager Roy Boxmeer) in de voormalige Businesscorner. Daar ben ik met heel veel plezier en enthousiasme ontvangen. Van hieruit ben ik sponsor geworden bij FC Groningen.”
 
5. Met welke (oud-) FC’er zou je jezelf vergelijken?
“Ik zou mezelf dan willen vergelijken met een trainer. Het creëren van de juiste teamopstelling binnen Bouwadvies van Maaren en kritisch zijn op details en mezelf. Als ik dan kijk naar mijn eigen karakter ben ik het beste te vergelijken met oud-FC Groningen trainer Erwin van de Looi.”
 
6. FC Groningen staat voor Word Groter. Wat betekent Word Groter voor jou?
“Continu de volgende stap zetten als bedrijf. Op dit moment willen we graag een andere organisatiestructuur inpassen. Hierdoor hopen we een volgende groeistap te kunnen zetten.”
 
7. Hoe houd je jezelf fysiek en mentaal fit?
“Het belangrijkste vind ik om het weekend echt weekend te houden. Heel bewust tijd maken voor mijn gezin en voor mezelf. Natuurlijk gaat het werk in je hoofd door, maar door er niet mee aan de slag te gaan en afstand te nemen, creëer je rust in je hoofd.”

8. Wat zijn de groeidoelstellingen voor de komende vijf jaar?
“Op dit moment zijn we bezig met het positioneren van ons bedrijf en het verder professionaliseren van onze interne organisatie. Daarnaast willen wij onze naamsbekendheid vergroten, met name door zichtbaar te zijn in wie we zijn en wat we doen via onze sociale kanalen. Uiteindelijk moet dit geheel leiden tot een groei als opdrachtgever voor B2B-bedrijven en overheidsinstellingen.”
 
9. Wat is het einddoel met je onderneming? Wat wil je bereiken?
“Dit ligt voor mij niet zozeer in omzet, aantal personeel of dat soort zaken. Ik vind het belangrijk om een plezierige werkomgeving te creëren voor ons personeel en mezelf. Werkplezier en een goed functionerend team staat hierin voorop!”
 
10. Wie was de eerste persoon waarmee je zaken deed binnen de FC Groningen Business Club?
“Dat was met Damir Lacevic van PlasBossinade. Ik heb hem leren kennen bij één van de netwerkbijeenkomsten van de FC Groningen Businessclub. Hieruit is een mooie klik ontstaan. Op dit moment doen wij ook over en weer zaken met elkaar.”
 
11. Wie is je inspiratiebron?
“Ik heb niet zozeer een inspiratiebron op zakelijk gebied. Als mens zie ik mijn vader als inspiratiebron. Ik vind het heel erg knap hoe hij nooit oordeelt over mensen en altijd vanuit twee kanten belicht.”

Laatste nieuws