De Europese Droom

16 januari 2021 / vandaag

FC Groningen lanceerde afgelopen week haar nieuwe beleidsplan 2020-2025 met als titel ‘Samen naar de Grote Markt’. Dat is de plek waar de club naar toe wil om nieuwe successen te vieren. Wanneer er Europees voetbal wordt gehaald, komen alle supporters van de FC samen in het hart van de stad Groningen: op de Grote Markt. Iedereen binnen FC Groningen weet uit ervaringen of verhalen hoe mooi het is om Europees voetbal te spelen. Het nieuwe beleidsplan moet richting geven aan een nieuwe Europese Droom. 

De verhalen over Atletico Madrid, Internazionale, Partizan Belgrado en Fiorentina worden nog vaak verteld. Telkens wordt er weer ademloos geluisterd naar de prachtige ervaringen tijdens de Europese avonturen van de FC. Of het nu gaat om de heroïsche overwinningen in het Stadion Oosterpark, of de duizenden supporters die meereisden naar Liberec. Of de grote groep Groningers die langer dan 24 uur in een bus zat om hun club te steunen in Aberdeen. Het zijn herinneringen voor altijd en de club heeft een Europese droom. Op jacht naar nieuwe onvergetelijke herinneringen. 

Lees het beleidsplan
Om deze Europese droom te verwezenlijken heeft FC Groningen een strijdwijze ontwikkeld die wordt omschreven in het beleidsplan ‘Samen naar de Grote Markt’. Een strijdwijze die staat voor dynamiek, tempo, agressiviteit en beweging. Om deze speelwijze onderscheidend te maken, ontwikkelt FC Groningen de fitste en sterkste spelers van Nederland. En dat vraagt om optimale faciliteiten en specifieke begeleiding onder leiding van specialisten. Dit alles moet bijdragen aan het waarmaken van de Europese droom.

Lees hier het beleidsplan

Gasterra

Praat mee

Laatste nieuws