Blog Carla Rink: Wie goed doet, goed ontmoet!

11 juni 2018 / vandaag

Het is stil aan de overkant... het is stil aan de overkant....

Heeft u ook zo’n zin in het nieuwe voetbalseizoen? Sfeer, actie, andere trainer en assistent, nieuwe spelers, jonge talenten uit de opleiding en van elders, mooie huurlingen en goede basisspelers die blijven? Het ziet er veel belovend uit..... Nu de Groene Kathedraal nog vol. Wens: 22.579 stoeltjes bezet graag! 

Niet alleen de 700 business seats van sponsoren zijn belangrijk voor onze club, maar juist “de overkant” is van belang. En dan niet alleen de Z-side, de Rolleyside en de Ultras Cruoninga zijn de sfeermakers en onmisbaar, maar ook alle andere FC Groningen fans.

Carla Rink
Carla Rink

Wat is er mooier, dan dat wij als sponsoren ook kunnen bijdragen aan een goed gevulde overkant. Hoe vaak is er teleurstelling bij aanvang van de wedstrijd; “Oei wel veel lege groene stoeltjes”, wijzend naar de overkant. (Ik vermoed dat de overkant ook zo wijst naar de zijde van de businessseats).

Succes begint met geven
Dit is hèt moment voor u als sponsor om het verschil te maken. U kunt geven en tegelijk ontvangen. U krijgt ook iets terug. Dat horen ondernemers graag, toch?

De oplossing ligt voor de hand, maar misschien nooit aan gedacht: Bied vanuit uw bedrijf ook twee plaatsen aan op de “gewone” tribune, de overkant. Koop twee seizoenkaarten op naam van uw bedrijf. U ontvangt sympathie, loyaliteit en er wordt over u gepraat.

Aan wie de kaarten dan aanbieden is uw vraag? Eigenlijk een ieder die interesse heeft in het bijwonen van een voetbalwedstrijd. Mensen die via de website of verhalen gehoord hebben van...., kunnen bellen mailen of langskomen en krijgen twee kaarten, die ze in de week na de wedstrijd weer terug brengen (2x aandacht).

Klanten worden fans, fans worden klanten
Iets anders bieden dan mensen (klanten) verwachten kweekt goodwill! “FC-Groningen - Feyenoord? Ja hoor, wij hebben nog twee kaarten die je gewoon mag ophalen, wel even weer terugbrengen hè, volgende week”. Zie hier het nieuwe contact, de storytelling en de aandacht. Weinig inspanning, mooi effect!

Ik kan het iedere sponsor aanraden. Uit eigen ervaring weet ik, dat niet alleen businesskaarten een mooi middel is om met (nieuwe) klanten in het Noordlease stadion bij een wedstrijd te zijn. Ook twee kaarten voor de overkant “gewoon” uitlenen, levert andere reacties en reclame op, en heel andere fans...

Voor het geld hoeft u het niet te laten, een paar stoeltjes aan de overkant, kosten een fractie van de stoelen op het TKP Ereterras. 

Waar wacht u nog op? Meedoen voor een vol stadion, de FC; ik zou ik zeggen DOEN! Wie goed doet, goed ontmoet...
Een fijn voetbalseizoen 2018-2019.
 
 
 

Gasterra

Praat mee

Laatste nieuws