FC Groningen verkoopt aandelen dochteronderneming Hattrick Media

2 maart 2020 / vandaag

FC Groningen Beheer BV heeft  de aandelen van dochteronderneming Hattrick Media BV verkocht aan Nian Uitgevers BV in Rolde. Het gevolg van de verkoop is onder meer dat FC Groningen vanaf komend seizoen 2020/2021 alle clubuitgaven in eigen hand gaat nemen. Hattrick Media, dat bekend staat als FC Groningen Media, was sinds medio 2002 één van de dochterondernemingen van de Trots van het Noorden. De verkoop is mede ingegeven door de nieuwe beleidskoers van FC Groningen.

FC Groningen was 100% eigenaar van Hattrick Media BV. Het mediabedrijf verzorgde voor de Trots van het Noorden onder meer de acquisitie voor uitgaven als het FC Groningen Journaal, de wedstrijdprogrammaboekjes, de presentatiegids van de club, het businessmagazine ‘De Hattrick’ en de reclamemogelijkheden op de LED-boarding van het TopsportZorgCentrum.
 
FC Groningen gaat deze activiteiten vanaf het seizoen 2020/2021 in eigen hand nemen. De club wil met het in eigen beheer nemen van de uitgaven onder meer op commercieel gebied meer synergie creëren. De inkomsten die uit FC-producten kunnen worden gegenereerd, maken onderdeel uit van het nieuwe commerciële plan van de Trots van het Noorden.
 
Algemeen directeur Wouter Gudde zegt over de aandelenverkoop van Hattrick Media BV: “Wij hebben een nieuwe koers ingezet met FC Groningen en daarin past ook dat we alle activiteiten binnen de club nog meer in dienst gaan stellen van onze core business en dat is voetbal. De energie en inkomsten moeten gericht zijn op het vergroten van ons voetbalbudget, wat uiteindelijk mede bepalend is voor de kans op succes. Zoals eerder al het volledig in eigen hand nemen van onze horeca-activiteiten, past ook het vanaf komend seizoen in eigen beheer uitbrengen van mediaproducten in onze visie met kansen op omzetgroei. Wij denken bovendien door deze stap onze sponsorrelaties nog meer en beter te kunnen faciliteren in hun wensen en behoeften. Wij willen de collega’s van Hattrick Media hartelijk danken voor hun jarenlange inspanningen en bijdragen aan de club en wensen hen heel veel succes bij Nian.”
 
Hattrick Media BV gaat vanuit een kantoorlocatie in Groningen zelfstandig verder met de eigen projectenportefeuille. Het bedrijf produceert jaarlijks een brede verscheidenheid aan kranten, businessmagazines, periodieken en bedrijfsbrochures. Zowel voor clubs en organisaties uit de Nederlandse sportwereld, als voor het bedrijfsleven, onderwijs en (semi)overheidsinstellingen.
 
Ook is het mediabedrijf uitgever van de Hockeykrant en heeft samenwerkingsovereenkomsten met nationale en internationale sport- en evenementenorganisaties. Daarnaast richt Hattrick Media zich op de verkoop van LED-reclame, narrowcasting en websitebanners.
 
Nian Uitgevers BV, dat per 1 maart 2020 de nieuwe eigenaar is van Hattrick Media BV, brengt gesponsorde magazines, kranten, informatiebrochures en posters op de markt, regionaal en landelijk. Nian Uitgevers BV is al jarenlang een gewaardeerde sponsorrelatie van FC Groningen.
 
Alko Jager, directeur van Nian Uitgevers BV, ziet in de overname van Hattrick Media BV een uitstekende kans om de marktpositie verder uit te bouwen. “Hattrick Media is een gezond bedrijf met ervaren vakmensen en een uitdagende orderportefeuille. Bovendien werkten wij al regelmatig samen, we kennen elkaar dus goed. Met deze overname worden wij een zeer stevige speler in Noord-Nederland. Nian Uitgevers BV bestaat in maart 15 jaar en samen met Hattrick Media gaan we vol ambitie de toekomst in.”

foto persbericht hattrick media onderop
Gasterra

Praat mee