string(9) "claudebot"

FC Groningen zoekt ontwerpen voor spelersbus.

Woensdag 29 januari 2014 om 16:16

De spelersbus van FC Groningen krijgt een nieuwe uitstraling. FC Groningen heeft hierover met hoofdsponsor Essent en vervoerspartner Drenthe Tours overeenstemming bereikt. Het verzoek voor een spelersbus met een andere uitstraling komt vanuit de supporters.

Supporter Nars Broekhart is initiatiefnemer van deze actie. Hij deed een oproep via verschillende supporterswebsites en via social media. Hierop kwamen tal van reacties van andere supporters. Veel fans van FC Groningen herkennen zich qua voetbalbeleving niet in de huidige uitstraling van de spelersbus.
Actie
Commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen heeft deze signalen opgevangen en actie ondernomen. Hij legde contact met hoofdsponsor Essent en Drenthe Tours, de eigenaar van de spelersbus. Klaver: ‘Eén van onze kernwaarden is dat wij een volksclub zijn. Wij staan dan ook altijd open voor input vanuit onder achterban en de mening van onze supporters over de uitstraling van onze huidige spelersbus was duidelijk.’
Resultaat van de actie en het overleg is dat de spelersbus van FC Groningen opnieuw bestickerd zal worden. Hoofdsponsor Essent zal de kosten hiervan voor haar rekening nemen. Net als bij de jaarlijkse verkiezing voor de nieuwe shirts, zal ook bij het opnieuw beplakken van de spelersbus de stem van de supporters groot zijn.
 
Criteria
FC Groningen roept fans op ontwerpen in te dienen. Om mee te dingen naar de uitverkiezing dient het ontwerp voor de nieuwe spelersbus aan een aantal vaste criteria te voldoen:
– Gebruik van het thuistenue met duidelijk herkenbaar de naam Essent erop;
– Vermelding van de logo’s van de partners, inclusief Essent, op de achterzijde van de spelersbus;
– Vermelding van de slogan ‘FC Groningen en Essent samen helemaal groen’ op de achterzijde van de spelersbus
Bij gebruik van het FC Groningen-logo wordt uiteraard alleen het officiële clublogo gehanteerd en voor de kleur groen geldt PMS 347 (=RAL 6018).
Afbeeldingen met ideeën kunnen tot en met woensdag 19 februari per e-mail worden verstuurd naar marketing@fcgroningen.nl.
Jury
Een jury bestaande uit Paul Boehlé, manager Sponsoring bij Essent, commercieel directeur Robbert Klaver van FC Groningen en supporter/initiator Nars Broekhart zal zich vervolgens over de inzendingen gaan buigen en hieruit drie voorstellen selecteren. Begin maart zal de club via haar website deze drie ontwerpen presenteren. Supporters krijgen vervolgens de kans hierop te stemmen, waarna een winnaar bekend zal worden.
Robbert Klaver kan zich nu al verheugen op de verkiezing: ‘We zijn zeer benieuwd welke creatieve ideeën en ontwerpen we allemaal te zien gaan krijgen. Het is hartstikke mooi als FC Groningen straks door het land trekt – en wellicht zelfs over de landsgrenzen – met een spelersbus waarop onze eigen supporters trots kunnen zijn.’

Gerelateerd nieuws.

2 dagen geleden

Strijd op het Shuffleboard

2 dagen geleden

Van eigen bodem met Tessa Niessink: ‘Hier leer je echt veel, vooral mentaal.’

4 dagen geleden

Tips van Hidde Jurjus