string(103) "Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)"

Euroborg Horeca gaat voor ‘groen’.

Woensdag 19 januari 2011 om 17:56

De gemeente Groningen schreef vorig jaar een groenstructuurplan met haar visie op een groen beheer van Groningen. Groningen streeft in haar plannen na de groenste stad van Nederland te willen worden en loopt momenteel landelijk voorop met het monitoren van het ecologische beheer. Euroborg Horeca blijft niet achter.

Ook FC Groningen heeft de ambitie uitgesproken de groenste voetbalclub van Nederland – en wellicht zelfs van Europa – te willen worden. Afgelopen zomer heeft FC Groningen de samenwerking gezocht met Energy Valley en werd in stadion Euroborg de Energy Valley Topclub opgericht. Doel van de grootste energiepartners in het Noorden is samenwerking en om aan een breed publiek te laten zien wat er gebeurt en mogelijk is op het gebied van duurzame energie en innovatie. FC Groningen kan met haar bekendheid bij uitstek als platform dienen om deze boodschap over te brengen.
Catering
Als onderdeel van FC Groningen kan Euroborg Horeca natuurlijk niet achterblijven bij de ambitie om duurzaam te ondernemen met een goede balans tussen economische, sociale en milieubelangen. Euroborg Horeca verzorgt sinds de opening van het stadion de catering in Euroborg en de horecaruimten die daarbij horen. Van publiekscatering tot de skyboxen, van de Hattrick’s Club tot restaurant de Groene Kathedraal. Zowel tijdens wedstrijden als daarbuiten vallen verhuur, catering en alle verdere horecaservices binnen stadion Euroborg onder de verantwoordelijkheid van Euroborg Horeca.
Vooruitstrevend
“In Nederland zijn we zeer vooruitstrevend voor wat betreft ecologie”, zegt Alex Kaminski, General Manager Euroborg Horeca. “Het belang van verantwoord en duurzaam ondernemen neemt toe. Euroborg Horeca ziet hier een kans. Vooral bij de publiekscatering wordt veel gebruik gemaakt van disposables. Disposables zijn producten voor éénmalig gebruik zoals drinkbekers en patatbakjes.”

“Tot voor kort hadden we voor onze disposables maar liefst zeven leveranciers, zonder enige lijn en eigen identiteit. Wij wilden graag terug naar de basis: één vaste leverancier voor alle disposables, met een duidelijke eigen identiteit. Daarnaast zien wij het belang van duurzaam ondernemen en wilden we graag aanhaken bij de ambitie van FC Groningen.”
In contact
Kaminski licht het gelopen traject toe. “Wij zijn in contact getreden met Henri de Jong, directeur van De Jong Disposables uit Tynaarlo en tevens clubsponsor. De Jong is een toonaangevende, innoverende importeur van disposables en onderscheidt zich door het aanbieden van een productenpakket, dat past in de visie van FC Groningen om de groenste voetbalclub van Nederland te willen worden.”
“De Jong Disposables en Euroborg Horeca hebben alles in het werk gesteld om beduidend minder milieubelastende disposables te gaan gebruiken zonder afbreuk te willen doen aan het gebruikersgemak. Nagenoeg alle producten zijn nu omgezet naar kartonnen producten en de kartonnen producten, die al werden gebruikt, zijn bovendien nog eens kritisch beoordeeld. Deze disposables zijn te herkennen aan het Ecotainer® logo. Alle verbeterde producten zijn nu ook voorzien van een eigen FC Groningen bedrukking, die sterk zal bijdragen aan het clubgevoel met de daarbij behorende voetbalbeleving.”
De geheel nieuwe en eigen lijn zal komende zondag, tijdens thuiswedstrijd tegen FC Twente, worden geïntroduceerd.

Gerelateerd nieuws.

4 uur geleden

Van Eigen Bodem met Tijmen Theusink: ‘Mijn droom is om in het 1e van Groningen te mogen voetballen’

2 weken geleden

Van Eigen Bodem met Mauro Koster: ”Mijn vader heeft me geleerd om altijd hard te werken!’

4 weken geleden

Strijd op het Shuffleboard